ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:59 | ژوئن30 تهران

همکاری بندر امیرآباد ایران و بندر گروک قزاقستان

تاریخ: 05:38, 27-06-2016.

تهران. دوشنبه، 27 ژوئن  2016 میلادی برابر با 7 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، زمینه همکاری بین دو بندر گروک قزاقستان و امیرآباد ایران فراهم شده است.
بنا بر این گزارش، سرکنسولگری جمهوری قزاقستان در ایران  روز گذشته در  نشست هیئت اقتصادی جمهوری قزاقستان و مدیران تشکل ها و فعالان اقتصادی مازندران گفت: همکاری در زمینه ترانزیت کالا، حمل و نقل و تجارت بین دو استان منگستاو و مازندران مطرح شد و قرار است به زودی صادرات و واردات محصولات کشاورزی، فرآورده های نفتی و مشارکت در طرح های استان ها انجام شود.
اونتالاپ اونالبایف گفت: اگرچه رکود اقتصادی در دنیا باعث کاهش 30 درصدی حجم تبادلات شده است اما با برداشته شدن تحریم ها این رکود از بین می رود.
او افزود: ایران بزرگترین خریدار گندم و آهن از قزاقستان است به همین علت ساخت بندر برای انجام آسان تر کارها در اولویت برنامه های ماست.
عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مازندران ایران نیز در این نشست با اشاره به حجم زیاد واردات و صادرات بین ایران و قزاقستان گفت: محصولات کشاورزی، میوه، سیمان و پتروشیمی از مازندران به منگستاو صادر و غلات، فلز و آهن آلات از منگستاو به مازندران وارد می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: