ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:53 | ژوئن30 تهران

ایران دولت ترکیه را مسئول مستقیم حمله به کامیون‌های ایرانی اعلام کرد

تاریخ: 07:24, 27-06-2016.

تهران. دوشنبه، 27 ژوئن  2016 میلادی برابر با 7 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای ایران با بیان اینکه طبق قانون ترکیه برای دریافت غرامت باید از طریق مراجع قضایی آن کشور اقدام شود، گفت: انتظار داریم دولت ترکیه که مسئولیت تامین امنیت اتباع و ناوگان ایرانی را بر عهده دارد، احساس تعهد بیشتری کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، داود کشاورزیان با اشاره به نا امنی ناوگان ترانزیت ایرانی در خاک کشور ترکیه اظهار داشت: در طول یک سال اخیر شاهد حملات متعدد به ناوگان ایرانی در خاک ترکیه بودیم. اما باید در نظر داشت که این حملات مختص ناوگان ایرانی نیست.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران بیان داشت: در صورت وقوع هرگونه اتفاق برای ناوگان ایرانی به طور مستقیم از طریق وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و امورخارجه ایران به طرف ترک اعلام می‌کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به نکته مورد تاکید ترکیه در این مواقع گفت: طبق قانون ترکیه برای دریافت غرامت باید از طریق مراجع قضایی آن کشور اقدام شود و در ایران وزارت امور خارجه مسئول پیگیری این‌گونه مسائل هستند که امیدواریم شکایت شرکت‌ها و آسیب دیدگان حوادث تروریستی به نتیجه برسد.
کشاورزیان تصریح کرد: ما انتظار داریم دولت ترکیه که مسئولیت تامین امنیت اتباع و ناوگان ایرانی را بر عهده دارد، احساس تعهد بیشتری کند و اگر بنا بر رای دهی مراجع قضایی ترکیه است، باید از تسریع صدور آرا مراجع و دریافت خسارت آسیب‌دیدگان حمایت کند.
محمدجواد عطرچیان مدیرکل ترانزیت سازمان راهداری نیز به تازگی اعلام کرده بود دولت ترکیه مسئول مستقیم حمله به کامیون‌های ایرانی در خاک ترکیه است و باید نسبت به جلوگیری از آن اقداماتی جدی انجام دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: