آمریکا مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد

تاریخ: 04:27, 23-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 23 ژوئن  2016 میلادی برابر با 3 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارتخارجه آمریکا: در متن برجام آمده که آمریکا این حق را برای خود محفوظ می داند اگر مشخص شد پروازهای مسافربری (ایران) دارند از مجوز تامین هواپیما، قطعات و لوازم یدکی در مواردی به جز هواپیمایی غیرنظامی استفاده می کنند مجوز را لغو کند.
بنا بر این گزارش، به نقل از رویترز، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به این که هر ادعایی مبنی بر چشم پوشی واشنگتن از اقدام های ایران در حمایت از تروریسم کاملاً بی اساس است، در پاسخ به پرسشی درباره توافق شرکت هواپیما سازی بوئینگ با ایران برای فروش هواپیمای مسافربری به این کشور گفت: در متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمده است که دولت آمریکا این حق را برای خود محفوظ می داند که اگر مشخص شد پروازهای مسافربری دارند از مجوز تامین هواپیما، قطعات و لوازم یدکی در مواردی به جز هواپیمایی غیرنظامی استفاده می کنند مجوز را لغو کند.
وی گفت: دولت آمریکا ابزاری در اختیار دارد که به شکل یک جانبه می تواند از آن در برخورد با چنین مواردی بهره بگیرد. این ابزار نه فقط نظامی بلکه اقتصادی هم هست و ما این ابزار را حفظ خواهیم کرد.
کربی ضمن تاکید بر اینکه شرکت هواپیمایی ایران، ایران ایر از فهرست تحریم های آمریکا خارج شده است گفت: ما این حق را داریم در صورتی که احساس کنیم دارد از مجوز هواپیمایی غیرنظامی سوء استفاده می شود بدون نقض برجام آن مجوز را لغو کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: