ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:39 | مه19 تهران

وزیر خارجه ایران در پاریس خواستار حل اختلافات دنیای اسلام شد

تاریخ: 07:28, 22-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 22 ژوئن  2016 میلادی برابر با 2 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه ایران در پاریس مهمترین بی عدالتی را بی عدالتی علیه فلسطین اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، وزیر خارجه ایران با حضور در ضیافت افطار در محل رزیدانس سفیر این کشور در حضور نمایندگان کشورهای اسلامی و سازمان های مسلمان در پاریس بر اتحاد جهان اسلام تاکید کرد.
اقای ظریف گفت: در جهان اسلام نیاز داریم نشان دهیم چگونه می توانیم خودمان با تروریسم  که اسلام و جهان اسلام را در برگرفته مبارزه کنیم.
وی افزود: ما باید جهانی فکر کنیم. باید فکر کنیم چگونه باید با بی عدالتی ها، برای پیدا کردن پیروان جدید دین اسلام تلاش کنیم.
آقای ظریف در ادامه سخنان خود با تاکید براینکه مهمترین بی عدالتی، بی عدالتی علیه فلسطین است گفت: ما باید در مقابل حملات و خشونت ها، اختلافاتمان را به حداقل برسانیم .
وزیر خارجه ایران با بیان اینکه همه ما نیاز داریم برای این مشکل کنار هم باشیم چرا که این دین یک دین منحصر به یک جغرافیا و یک منطقه نیست گفت: ما به دینی تعلق داریم که اعتقاد دارد هر انسان مثل همه بشر است و کشتن یک انسان مثل کشتن همه انسان هاست. ما به دینی تعلق داریم که همه دنیا را به عنوان یک کل متحد در نظر می گیرد.
آقای ظریف با بیان اینکه برای مسلمان سخت نیست که به دنیا بفهمانند دینش یک دین جهان شمول است گفت: نبودن ما در کنار هم یعنی باختن همه ما با هم. ما اگرکنار هم نباشیم همگی بازنده خواهیم بود.
وزیر خارجه ایران که به پاریس سفر کرده است، در نشست غیر رسمی با نمایندگان رسانه ها و محققان فرانسوی دیدار کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: