ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:39 | اکتبر06 تهران

ایران تولید کننده اصلی زعفران در دنیا

تاریخ: 03:54, 21-06-2016.

تهران. سه شنبه، 21 ژوئن  2016  میلادی برابر با 1 تیر 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نایب رییس شورای ملی زعفران ایران گفت: ایران 92 درصد از زعفران دنیا را تولید می کند. پیاز زعفران تحت هیچ شرایطی نباید از ایران خارج شود.
بنا بر این گزارش، میری نایب رییس شورای ملی زعفران ایران گفت: افغانستان و چین مدتی است که پیازچه زعفران را از ایران خارج می کنند. این وضع اگر ادامه یابد، قطعاً ایران تولید و صادرات زعفران خود را از دست می دهد.
میری در این باره افزود: زعفران و جایگاه آن در ایران موضوعی است که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود.
نایب رییس شورای ملی زعفران ایران با بیان اینکه ایران با تولید 92 درصدی، اولین و بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا محسوب می شود، به قاچاق این محصول نیز اشاره کرد و افزود: سال های زیادی است که پیاز زغفران به چین و افغانستان قاچاق می شود اما این موضوع همواره از سوی مسئولان و مقامات مربوطه رد شده است.
میری در بخش دیگر با بیان اینکه نباید پیاز زغفران از ایران خارج شود، به راهکارهای حفظ این محصول نیز پرداخت و گفت: سه راهکار برای حفظ جایگاه زعفران وجود دارد؛ جلوگیری از خروج پیاز زعفران از کشور، حمایت از تولید داخلی برای حفظ بازار ایرانی و حمایت از صادرات زعفران از جمله این موارد است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: