ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:26 | اکتبر05 تهران

راه حضور بیمه هرمس در ایران هموار شد

تاریخ: 06:43, 20-06-2016.

تهران. دوشنبه، 20 ژوئن  2016 میلادی برابر با 31 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان از پرداخت بدهی ایران به شرکت بیمه هرمس خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرنگار صداوسیمای ایران از برلین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان گفت:  بدهی ایران به شرکت بیمه هرمس پرداخت شد .
علی ماجدی گفت:  مذاکرات  با بیمه هرمس به کمک بانک مرکزی و سایر دستگاه ها تقریباً از 9 ماه پیش آغاز شد. با مذاکراتی که روز جمعه به همراه نماینده بانک مرکزی  که در برلین انجام شد موضوع بیمه صادراتی هرمس به طور کامل حل شد و از روز اول تیر ماه این شرکت آماده خواهد بود تا تحت پروژه های ایران  پوشش بیمه ای صادر کند .
وی با بیان اینکه با ورود بیمه هرمس که  پروژه ها و کالا های صادراتی به ایران را پوشش می دهد، بانک های بزرگ را تشویق خواهد کرد که فعالیت ها و ایجاد تسهیلات برای پروژه های ایران  را به حالت عادی در بیاورد تصریح کرد: همچنین انتظار می رود تا آخر  هفته در نشست کشورهای عضو او ای سی دی، درجه ریسک در باره سرمایه گذری در ایران که مدت ها روی درجه 7 بود به 5 کاهش پیدا کند.
ماجدی افزود: با همکاری وزارت خانه های زیربط در ایران، انتظار  خواهیم داشت تا پایان سال میلادی بتوانیم از این پوشش بیمه هرمس استفاده کنیم و حدقل 2 یا 3 پروژه را تحت پوشش آن قرار دهیم.
سفیر ایران درباره نحوه و میزان پرداخت بدهی های ایران به بیمه هرمس هم گفت: تقریباً اکثر بدهی ها پرداخت شد و همچنین توافق کردیم تا  بخش  کمی از این بدهی که مربوط به کشتیرانی است به صورت اقساط پرداخت شود .

به اشتراک گذاشتن اخبار: