ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:39 | جولای04 تهران

گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایران و آلمان

تاریخ: 10:04, 16-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 16 ژوئن  2016 میلادی برابر با 27 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اشتاینمایر گفت بحرانی که امروز هر دو کشور نگران آن هستند ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) است و به عراق و سوریه با نگرانی می نگریم.
بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه آلمان در حضور ظریف و در جمع خبرنگاران ایرانی و آلمانی گفت در دیدار با اقای ظریف درباره بحران های منطقه صحبت کردیم و بحرانی که امروز هر دو نگران آن هستیم ثبات در خاورمیانه است و به عراق و سوریه با نگرانی می نگریم.
اشتاینمایر با اظهارامیدواری درباره دیدارهای مشترک در هفته های آینده گفت: در مذاکرات آتی درباره عراق و سوریه صحبت می کنیم تا بتوانیم به کمک رسانی بیشتر و راه حل بهتری دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه در دیدار با آقای ظریف درباره ثبات در کل منطقه خاورمیانه گفتگو کردیم، تصریح کرد: امیدواریم گفتگو های ژنو درباره سوریه بزودی از سر گرفته شود و با نتایجی که از کنفرانس وین به دست آوردیم بتوانیم به راه حلی برسیم.
اشتاینمایر با اشاره به اینکه اکنون دوران گذار را پشت سر می گذاریم گفت: امیدواریم در ژنو بتوانیم به نتیجه برسیم و نماینده سازمان ملل در امور سوریه که هم ما و هم ایران رابطه خوبی با او داریم بتواند بزودی زمانی را برای اجلاس در نظر بگیرد.
اشتاینمایر ضمن تشکر از وزیر امور خارجه ایران افزود گفتگوهای خوبی داشتیم و لازم است اگر می خواهیم مذاکرات را تجدید کنیم بحث های سیاسی و اقتصادی را گسترش دهیم.
وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرد: ما می خواهیم روابط دو کشور را نه فقط در سطح سیاسی و اقتصادی بلکه در همه زمینه های فرهنگی و اجتماعی هم گسترش بدهیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: