ظریف از گفتگو در باره سوریه با کری خودداری کرد

تاریخ: 07:25, 16-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 16 ژوئن  2016 میلادی برابر با 27 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
وزیر امور خارجه ایران گفت: آقای کری وارد بحث درباره موضوع سوریه شد که ما از ورود به این بحث خودداری کردیم
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، آقای ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره محتوای گفتگوهای دیروزش با جان کری گفت: امروز (دیروز) صبح با آقای کری درباره اجرای برجام، موضوعات بانکی، ضرورت اقدام جدی امریکا برای ترغیب بانک ها و شرکت های بیمه و مشکلاتی که ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد بطور مفصل گفتگو کردیم.
وی افزود: بعد از گفت و گوی من با آقای کری همکارانم هم در حوزه رفع تحریم ها بحث های خوبی انجام دادند که امیدوارم عملی شوند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به سخنان دیروزش در اسلو درباره اوضاع سوریه و نحوه برخورد با بحران در این منطقه تصریح کرد امروز آقای کری نقطه نظراتی را مطرح کرد ولی از آنجا که ما مذاکره درباره مسایل غیر هسته ای نداریم از ورود به مذاکره در این بحث ها خودداری کردیم. در نشست با آقای کری بیش از یک ساعت درباره موضوع هسته ای گفتگو کردیم.
آقای ظریف افزود: من مواضع ایران درباره سوریه را هم دیروز مطرح کردم و اینکه راهکار جمهوری اسلامی برای حل و فصل بحران چیست و ضرورت اینکه مردم سوریه باید اجازه داشته باشند درباره آینده خود تصمیم گیری کنند و تغییراتی که نیاز است برای رسیدن به راه حل در روش ها داده شود.
وی همچنین گفت: دیروز نشست هایی درباره سوریه در مجمع اسلو و در جلسه عمومی و همچنین جلسه ایی پشت درهای بسته برگزار شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: