ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:08 | سپتامبر20 تهران

موگرینی خواستار ترغیب شرکت ها به همکاری با ایران شد

تاریخ: 04:05, 15-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 15 ژوئن  2016 میلادی برابر با 26 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: در موضوع همکاری های بانکی با ایران چالش هایی وجود دارد و ما باید شرکت‌ها را به همکاری با ایران ترغیب کنیم.
بنا بر این گزارش، خانم فدریکا موگرینی، که در نشست خبری مشترک با آقای ظریف و بورگه برنده، وزیر خارجه نروژ شرکت کرده بود در پاسخ به سئوال خبرنگاری درخصوص اینکه پس از اجرای برجام طرف ایرانی به تعهداتش عمل کرده است اما طرف مقابل با تعلل به تعهدات خود عمل می کند و شاهدیم بانک های اروپایی برای همکاری با ایران تردید دارند، گفت: از نظر ما همه تحریم‌های مالی و پولی و اقتصادی مرتبط با موضوع هسته ای ایران برداشته شده  و نشانه این ادعا این است که روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا در این مدت 23 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: ما همچنان این موضوع را پی گیری می‌کنیم. البته هنوز باید بیشتر کار کنیم تا شرکت‌ها را به همکاری با ایران ترغیب کنیم.
موگرینی افزود: اتحادیه اروپا درحال مذاکره با بازرگانان و بانک ها است تا در پی امضا موافقت نامه هسته ای ایران آنها را ترغیب به داد و ستد با این کشور کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: