ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:11 | سپتامبر20 تهران

راه آهن ایران، ترکمنستان، قزاقستان آماده حمل و نفل بار

تاریخ: 05:37, 15-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 15 ژوئن  2016 میلادی برابر با 26 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، راهگذر ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان آماده حمل و نقل بارهای تجار و بازرگانان است.
بنا بر این گزارش، محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 (گرگان) ایران، از احداث 5 کیلومتر خط ریلی در پایانه مرزی اینچه برون و محوطه هایی برای تخلیه و بارگیری سنگ آهن و آهن آلات و صادرات کلینکر خبر داد.
وی در حاشیه همایش معرفی ظرفیت‌های اینچه برون در کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان که با حضور شرکت‌های حمل و نقل ریلی، تجارو بازرگانان، برگزار شد، گفت: این همایش با هدف شناسایی و استفاده بیش از پیش ازظرفیت و پتانسیل‌های حوزه صادرات، ترانززیت و واردات استان و کشوردر حوزه منطقه اینچه‌برون است.
محمد رضا قربانی در این باره افزود: از تجار و بازرگانان دعوت بعمل می آوریم تا ازخطوط ریلی این حوزه ( شمالشرق دریای خزر) استفاده بهینه داشته باشند.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته توانستیم 10درصد حمل و نقل ریلی را به خود اختصاص دهیم، گفت: در پایانه مرزی اینچه برون 5 کیلومتر خطوط احداث و محوطه هایی برای تخلیه و بارگیری سنگ آهن و آهن آلات و صادرات کلینکر فراهم و برای حمل مواد نفتی، ترانزیت به بندر عباس و از آنجا به کشورهای همسایه را شروع کردیم.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات این حوزه، انعقاد قرارداد با شرکت "آر زد دی" روسیه با راه‎آهن جمهوری اسلامی ایران است که مقرر شد در سه سال مسیر راه‎آهن اینچه‎برون به گرمسار علامت گذاری، برقی وهمچنین پل ها و زیر گذرها مقاوم سازی شود.
مدیرکل راه آهن شمال شرق 2 (گرگان) ایران خاطر نشان کرد: در سال جاری با توجه به زیرساخت‌های ریلی مناسب بستر و شرایط برای تجار و بازرگانان و به منظور انجام فعالیت‌های حمل و نقلی و صادرات و واردات محور در چارچوب قانون، بستر لازم فراهم شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: