دکتر ظریف در راس هیئتی سیاسی در نشست اسلو فروم شرکت می کند

تاریخ: 02:48, 14-06-2016.

تهران. سه شنبه، 14 ژوئن  2016  میلادی برابر با 25 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمدجواد ظریف یک شنبه شب به منظور دیدار و گفتگو با مقامات نروژی و شرکت در نشست "اسلو فروم" در سفری دو روزه در رأس هیاتی عالی متشکل از سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی و حسین جابری‌انصاری معاونان وی راهی اسلو شد.
بنا بر این گزارش، وزير امور خارجه ایران در بدو ورود به اسلو درباره برنامه های سفر اروپايی خود گفت: روز دوشنبه در اسلو با همتای خود در خصوص همكاری های دو كشور در حوزه گاز و مسایل زيست محيطی و مشورت های سياسی و منطقه ای گفتگو خواهم كرد.
وی ادامه داد: روز سه شنبه نیز اجلاس اسلو فروم با صحبت بنده، وزير خارجه نروژ و خانم موگرينی آغاز می شود و در سخنرانیم ضرورت تغيير در حل و فصل منازعات منطقه ای را مطرح می كنم و در كنار آن با شركت كنندگان گفتگو می كنم.
ظريف گفت: روز چهارشنبه در ادامه ملاقات ها در حاشيه اجلاس گفت وگويی با آقای كری درباره پيگيری تعهدات امريكا در برجام خواهم داشت.
وی تصريح كرد: بعدازظهر چهارشنبه در برلين با آقای اشتاين ماير در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات دو جانبه و منطقه ای ديدار خواهيم كرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: