برای سرمایه گذاری در راه آهن اینچه برون روسیه اعلام آمادگی کرد

تاریخ: 07:29, 14-06-2016.

تهران. سه شنبه، 14 ژوئن  2016  میلادی برابر با 25 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیر عامل شرکت خصوصی رئو سرویس راه آهن روسیه برای سرمایه گذاری این شرکت در توسعه راه آهن اینچه برون اعلام آمادگی کرد.
بنا بر این گزارش، سرگئی کامنف دیروز  پس  از بازدید از منطقه ساخت بندر خشک در منطقه مرزی ایران وترکمنستان در استان گلستان  ایران از آمادگی این شرکت برای  سرمایه گذاری کلان  در زمینه ایجاد زیر ساخت های ریلی، حمل و نقل و لجستیک در  راه آهن اینچه برون خبر داد .
او افزود: موقعیت ممتاز  راه آهن اینچه برون  و نزدیکی آن به دریای خزر، برخورداری از امکانات حمل ونقل زمینی و ریلی  بستر مناسبی برای سرمایه گذاری  فراهم کرده است.
یحیی کبیر همکار تجاری این هیات روسی که در تجارت و بازرگانی با روسیه 40 سال سابقه دارد  از ایجاد مرکز تجاری ایرانیان مجهز به تمام امکانات بازرگانی برای  تجار ایرانی  و روسی به زودی  در مسکو خبر داد.
او افزود:  خط ریلی درمرز اینچه برون، گلوگاه  توسعه اقتصادی و تجاری  ایران با کشور های همسایه  از جمله روسیه و قزاقستان  و اتصال آنها  به کشور های هند و پاکستان و افغانستان  از طریق بندر عباس خواهد بود.
کبیر گفت:  با توجه به  تولید بیش از چهار میلیون تن انواع  محصول کشاورزی و باغی در استان گلستان برای صادرات این محصولات  به  واگن های یخچال دار نیاز داریم که به زودی  این واگن ها را برای  تجار ایرانی فراهم می کنیم.
مدیر عامل  شرکت خصوصی رئو سرویس راه آهن روسیه  به همراه هیاتی  فنی  مهندسی  روسی از امکانات و تجهیزات  بندر خشک راه آهن  اینچه برون بازدید کرد.
ساخت این بندر  30 اردیبهشت امسال با اعتبار پانصد میلیارد تومان در زمینی به مساحت بیش از یک هزار هکتار  آغاز شد .
ایجاد انبار برای پنچ میلیون تن غله و همچنین محل ذخیره سوخت و ایستگاه واگن و کانتینر های قطار از اولویت های ساخت این بندر خشک است

به اشتراک گذاشتن اخبار: