ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:55 | سپتامبر24 تهران

قابلیت ایران برای مرکزیت منطقه ای در باره توسعه پایدار

تاریخ: 05:10, 07-06-2016.

تهران. سه شنبه، 7 ژوئن  2016  میلادی برابر با 18 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور توسعه پایدار، با معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، در این دیدار، آقای ساکس، به تشریح فعالیت های نظام ملل متحد در حوزه توسعه پایدار پرداخت و اضافه کرد: ایران نقش فعالی در فرایند مذاکراتی مربوط به اهداف توسعه پایدار و دستور کار 2030 برای توسعه پایدار داشته است و ما امیدواریم این فرایند با مشارکت فعال همه کشورهای عضو سازمان ملل در تحقق اهداف توسعه پایدار پیشرفت های خوبی داشته باشد.
وی افزود: موضوعات زیست محیطی و تغییرات آب و هوا نیز در این دستور کار و اهداف توسعه پایدار جایگاه ویژه ای دارد.
ساکس گفت: تبعات ناگوار زیست محیطی و تغییرات آب و هوا بر منطقه غرب آسیا بسیار شدید بوده و می تواند تأثیرات گسترده ای بر زندگی و رفاه مردم این منطقه داشته باشد.
وی افزود: از این رو ما در سازمان ملل آماده ایم در رابطه با این موضوعات با کشورهای منطقه خصوصاً جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم و ایران به صورت بالقوه می تواند مرکز اصلی منطقه ای موضوعات زیست محیطی و توسعه پایدار باشد.
سیدعباس عراقچی نیز در این ملاقات اظهار داشت: موضوعات زیست محیطی و توسعه پایدار از اهمیت ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و سیاست های کلی نظام و برنامه های ملی بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در بخش های مختلف کشور تأکید دارد.
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: کشورهای توسعه یافته باید ابزارهای اجرائی لازم برای تحقق اهداف توسعه پایدار در زمینه های تأمین منابع مالی، انتقال فناوری و ظرفیت سازی را فراهم کنند تا پیگیری اقدامات و فعالیت های مرتبط با تحقق اهداف توسعه پایدار تسهیل گردیده و هیچگونه محدودیتی برای تامین منابع مالی آن، ایجاد نگردد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: