ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:01 | سپتامبر24 تهران

وزارت خارجه ایران ارسال نامه محرمانه موگرینی به ظریف را تکذیب کرد

تاریخ: 10:40, 06-06-2016.

تهران. دوشنبه، 6 ژوئن  2016 میلادی برابر با 17 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اخبار برخی رسانه‌ها را مبنی بر نامه محرمانه خانم موگرینی به آقای ظریف درباره برجام، جعلی دانست.
بنا بر این گزارش، حسین جابری انصاری در گفتگو با خبرنگاران با تکذیب این خبر از عملکرد برخی رسانه ها و فعالان سیاسی در این گونه خبرسازی ها انتقاد کرد.
وی گفت: متاسفانه برخی جریان های سیاسی و رسانه ای با انتشار اخبار جعلی برای طرف‌های مقابل دولت و ملت ایران نسخه‌پیچی و به آنان درباره نحوه تعامل با کشورمان ارائه طریق می کنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: متاسفانه درماندگی این افراد و رسانه‌ها به حدی رسیده است که با خبرسازی، بیگانگان را برای نحوه پاسخگویی به کشورمان راهنمایی می‌کنند.
انصاری با اشاره به رویارویی سنگین دیپلماتیک ایران با بیگانگان افزود: در چنین شرایطی، برخی با وجود طرح تندترین و انقلابی‌ترین شعارها در مقام راهنما، برای بیگانگان جعل خبر می کنند.
وی تاکید کرد: رسانه‌هایی که اینگونه خبرها را منتشر می کنند از خبرسازی‌ برای تحقق اهداف کوچک جناحی که به تضعیف توان ملی منجر می شود بپرهیزند.
برخی رسانه ها مدعی شدند موگرینی ماه گذشته در نامه‌ای به محمدجواد ظریف درباره برجام اعلام کرده است "غرب به همه تعهداتش در چارچوب برجام عمل کرده است و مشکلات مالی و بانکی ایران جزو تعهدات آنان نیست و اگر ایران خواهان کاهش بیشتر تحریم‌هاست باید امتیازات بیشتری بدهد".

به اشتراک گذاشتن اخبار: