ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:18 | سپتامبر19 تهران

روسیه به تحویل سامانه پدافند ضد هوایی اس سیصد به ایران پایبند است.

تاریخ: 03:26, 03-06-2016.

تهران. جمعه، 3 ژوئن  2016 میلادی برابر با 14 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، روسیه نسبت به تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران خود را متعهد می داند. محموله نخست این سامانه در اختیار ایران قرار گرفته است
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین به استناد منابع روس اعلام کرد:  مسکو به تحویل سامانه پدافند ضد هوایی اس سیصد به ایران پایبند است.
منابع روسی در گفتگو با این شبکه تأکید کردند مسکو به اجرای قرارداد موشک های ضد هوایی اس سیصد با ایران با وجود تهدید ضمنی آمریکا پایبند است.
بگفته این منابع، با وجود آنکه واشنگتن مسکو را به طور ضمنی به اعمال تحریم در صورت تحویل موشک های اس سیصد به ایران تهدید کرد، روسیه بر پایبندی به تعهدات خود در این قرارداد تاکید دارد.
این منابع افزودند: روسیه نخستین محموله از سامانه اس سیصد را به ایران تحویل داد و قصد دارد پیش از پایان امسال این قرارداد را به طور کامل اجرا کند.
بگفته منابع روسی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل احتمالاً بار دیگر از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد خواست تا همکاری نظامی با ایران را متوقف کند، اما بعید است کرملین موضع خود را تغییر دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: