ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:12 | سپتامبر19 تهران

مجلس ارمنستان لغو رژیم روادید برای ایرانیان را تصویب کرد

تاریخ: 04:21, 03-06-2016.

تهران. جمعه، 3 ژوئن  2016 میلادی برابر با 14 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، کابینه دولت ارمنستان روز گذشته پس از بررسی پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور مبنی بر امضای توافق نامه لغو رژیم روادید برای اتباع ایران و ارمنستان، آن را تصویب کرد.
بنا بر این گزارش،  به نقل از تلویزیون دولتی ایران، شاوارش کوچاریان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان در این ارتباط گفت: امضای این توافق نامه به گسترش روابط ایران و ارمنستان و تعمیق همکاری های اقتصادی - تجاری دو کشور کمک شایانی می کند. بر اساس پیش نویس این توافق نامه شهروندان ایرانی و ارمنستانی  می‌توانند تا 90 روز بدون ویزا در کشور مقصد اقامت داشته باشند.
یکی از محورهای مذاکرات وزیر دادگستری با نخست‌ وزیر ارمنستان که 11 خرداد در ایروان انجام شد موضوع لغو روادید بین دو کشور بود که نخست‌وزیر ارمنستان موافقت خود را با لغو روادید بین دو کشور اعلام کرد.
انتظار می‌رود در صورت فراهم شدن مقدمات لازم، در سفر ادوارد نعلبندیان  وزیر امور خارجه ارمنستان به تهران که قرار است 16 خرداد انجام شود، موافقت‌نامه لغو روادید بین دو کشور امضا شود.
در هفت ماه گذشته روابط ایران و ارمنستان وارد مرحله جدیدی شده و گسترش هرچه بیشتر روابط در همه زمینه‌ها به شدت در حال پیگیری است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: