ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:05 | سپتامبر22 تهران

زنگنه از تاثیر منفی نداشتن صادرات نفت ایران بر بازار خبر داد

تاریخ: 05:37, 02-06-2016.

تهران. پنج شنبه، 2 ژوئن  2016 میلادی برابر با 13 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نفت ایران، تفاوت اجلاس 169 اوپک با اجلاس گذشته این سازمان را افزایش صادرات نفت ایران عنوان کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، بیژن زنگنه در آستانه برگزاری صد و شصت و نهمین نشست عادی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با اشاره به این که اوپک، نهادی برای حداکثر کردن منافع اعضاست که باید برای تثبیت بازار، فعالیت کند و بتواند در مواردی که بازار نامتعادل می شود، نقش مدیریتی داشته باشد، تصریح کرد: ایران از این نقش اوپک، حمایت می کند.
وی تاکید کرد: اوپک به هر میزان این نقش را ایفا کند، ایران از آن برای اهداف، ساختار اصلی و اساسنامه اوپک حمایت می کند.
زنگنه با بیان این که ایران، در صد و شصت و نهمین نشست اوپک برای ایفای این نقش تلاش می کند، تفاوت این نشست را با نشست 168 اوپک افزایش صادرات نفت ایران عنوان کرد و افزود: صادرات نفت ایران در فاصله نشست 168 تا 169 اوپک 2 برابر شده است که این افزایش نه تنها تاثیر منفی بر بازار نداشته است بلکه به خوبی جذب بازار شده است.
وزیرنفت افزود: جای خوشحالی دارد که بازار نفت با وجود برخی تخریب ها که در این مدت انجام شد در حال بازگشت به وضع متعادل است.
وی درباره انتخاب دبیرکل در نشست 169 اوپک هم با بیان این که، هفت نامزد برای احراز این پست از کشورهای ایران، عراق، عربستان، اندونزی، نیجریه، اکوادر و ونزوئلا برای پست دبیرکلی اوپک وجود دارد، یادآور شد: با توجه به این که انتخاب دبیرکل نیاز به اجماع کامل اعضا دارد برخی کشورها شانسی برای گرفتن این پست ندارند.
زنگنه با اشاره به این که به طور معمول دبیرکل از میان کشورهایی که نقش خنثی در اوپک دارند انتخاب می شوند، افزود: برای انتخاب دبیرکل باید منتظر برگزاری این نشست ماند ضمن این که ایران به نامزدی که صلاحیت احراز این سمت را داشته باشد، رای خواهد داد.
صد و شصت و نهمین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز  در مقر دائم این سازمان در وین برگزار می شود.
وزیر نفت ایران روز گذشته برای شرکت در نشست 169 اوپک وارد وین شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: