همکاری ایران و واتیکان برای مبارزه با گرسنگی

تاریخ: 10:48, 01-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 1 ژوئن  2016 میلادی برابر با 12 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به ابتکار ایران و با مشارکت واتیکان، همایش "ضرورت همکاری های  تنگاتنگ بین المللی برای کاهش ضایعات مواد غذایی در حوزه امنیت غذا" در مقر سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد "فائو" برگزار شد.
بنا بر این گزارش، در این نشست که با حضور خوزه گراتسیانو داسیلوا، مدیر کل فائو، مجید دهقان شعار، نماینده دائم ایران در این سازمان، کاردینال لوئیس انتونیو تاگله، نماینده ویژه پاپ و رئیس سازمان خیریه کاریتاس، و شمار زیادی از نمایندگان کشورهای عضو فائو و تعدادی از وزیران کشاورزی  برپا شد، ضایعات در محصولات کشاورزی و راهکارهای کاهش آن،  بررسی شد.
مجید دهقان شعار، نماینده دائم ایران در فائو در این باره گفت: در این همایش قرار شد سازمان فائو و سازمان توسعه صنعت ملل متحد، همراه با کشورهای عضو در قالب همکاری های "جنوب جنوب" و "شمال جنوب"، با یکدیگر همکاری کرده و تجهیزات فنی و ماشین های کشاورزی را در اختیار زارعان کوچک که 70 درصد از تولید غذای جهان را بر عهده دارند قرار دهند تا شاهد کاهش ضایعات محصولات کشاورزی باشیم.
وی افزود: امنیت غذایی به معنای دسترسی همه مردم در هر زمان به مواد غذایی کافی، سالم و مغذی برای یک زندگی سالم و فعال می باشد. ضایعات مواد غذایی مستقیماً بر امکان دسترسی به مواد غذایی کافی، سالم و مغذی برای همه تاثیر گذار است.
نماینده ویژه رهبر کاتولیک های جهان هم با اشاره به گرسنگی و سو تغذیه 800 میلیون نفر در جهان، هدف از برگزاری این همایش را تشویق دولت ها و سازمان های بین دولت ها، برای همکاری عملی کشورها به منظور کاهش ضایعات مواد غذایی دانست.
کاردینال تاگله گفت: جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در مسیر مقابله با گرسنگی در جهان با یکدیگر همکاری می کنند.
وی افزود: این همایش بر اجرایی شدن فوری طرح های مقابله با گرسنگی و به ویژه ارائه کمک های فنی به زارعان کوچک تاکید کرد.
ضایعات محصولات کشاورزی به یکی از چالش های مهم کشورهای جهان تبدیل شده است. بر اساس آمار فائو حدود 33 درصد محصولات کشاورزی در جهان، به عنوان ضایعات از چرخه مصرف خارج می شوند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: