ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:15 | سپتامبر19 تهران

قدردانی سازمان ملل از کمک های ایران به مردم افغانستان

تاریخ: 03:32, 01-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 1 ژوئن  2016 میلادی برابر با 12 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رییس دفتر نمایندگی سازمان ملل در غرب افغانستان از کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم آن کشور قدردانی کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از رادیو دولتی ایران، خلیل عثمان، رییس دفتر نمایندگی سازمان ملل در حوزه غرب افغانستان در مراسم بازدید از مرکز آموزش های فنی و حرفه ای "افغان- ایران" در هرات گفت:  جمهوری اسلامی ایران برای بهبود وضع زندگی مردم افغانستان اقدامات بزرگی انجام داده است و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: صدها جوان افغان که از بیکاری و نداشتن شغل رنج می بردند با حضور در مرکز آموزش های فنی و حرفه ای ایران- افغان، شغل و حرفه یاد گرفته اند و اکنون مشغول کار هستند.
عثمان، نقش جمهوری اسلامی ایران را در کمک به مردم افغانستان حایز اهمیت و مفید دانست.
محمود افخمی رشیدی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز گفت: مردم مسلمان افغانستان، لایق همکاری های جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی نبود کار برای جوانان مستعد افغان را یک مشکل عمده دانست و افزود: مرکز آموزش های فنی و حرفه ای هرات با اعتباری افزون بر یک میلیون و پانصد هزار دلار از کمک های بلاعوض جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است و سالانه بیش از یکهزار جوان افغان در این مرکز در رشته های برق، ساختمان، رایانه، مکانیکی، لوله کشی و شغل های دیگر آموزش می بینند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: