ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:49 | سپتامبر19 تهران

روسیه در صنعت گاز ایران سرمایه گذاری می کند

تاریخ: 05:29, 01-06-2016.

تهران. چهارشنبه، 1 ژوئن  2016 میلادی برابر با 12 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت گازپروم روسیه برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.
بنا بر این گزارش، معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در تشریح برگزاری کارگروه "کاربری گاز" گفت: این جلسه با حضور مدیر شعبه تجارت و کسب و کار و بهره بردار خطوط انتقال گاز شرکت گازپروم روسیه برگزار و شرکت یادشده برای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران اعلام آمادگی کرد.
مجتبی شیخ بهائی با بیان این که شرکت گازپروم هم اکنون با 440 هزار کارمند، 25 درصد گاز اروپا را تامین می کند، افزود: این شرکت با دارا بودن 185 هزار کیلومتر خط لوله، بزرگترین شبکه انتقال گاز دنیا را در اختیار دارد.
وی اعلام کرد: با توجه به دارا بودن این زیرساخت ها و وجود یک موسسه تحقیقاتی، امکان همکاری شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم در بخش های مختلف مهیا است.
معاون مهندسی و بهره برداری مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در ادامه با بیان این که شرکت گازپروم فعالیت چشمگیری در حوزه گازرسانی به مناطق دوردست از طریق ال ان جی و ال پی جی داشته است، یادآور شد: این شرکت، گازرسانی به مناطق دوردست را با تعبیه یک کپسول ال پی جی در مجتمع ها (تا پنج طبقه) اجرایی می کند.
وی با اشاره به استفاده از سیستم های گرمایشی مرکزی منازل کشور روسیه گفت: آب گرم از یک مرکز محله ای وارد منزل می شود و برای مصارف خانگی (پخت و پز)  نیز از گاز طبیعی استفاده می شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: