ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:33 | مه02 تهران

پرتقال در صنایع پالایشی و پتروشیمی ایران مشارکت می کند

تاریخ: 02:22, 31-05-2016.

تهران. سه شنبه، 31 می  2016  میلادی برابر با 11 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت ایران از علاقمندی شرکت های پرتغالی برای حضور در طرح های پتروشیمی و پالایشگاهی ایران خبرداد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت ایران، حسین اسماعیلی  درباره مهمترین محور دیدار امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با جرج کوستا اولیویرا، معاون وزیر خارجه پرتغال افزود: در این دیدار فرصت سرمایه گذاری در پرتغال و ایران در بخش پتروشیمی و پالایشگاهی تشریح شد.
وی با بیان این که ظرفیت فراوانی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که شرکت های پرتغالی می توانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: با لغو تحریم ها و فضای بوجود آمده پس از آن، شرکت های خارجی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.
اسماعیلی با بیان این که همچنین در این دیدار مزیت نسبی ایران برای تامین خوراک مورد نیاز مجتمع های پتروشیمی تشریح شد، افزود: شرکت های پرتغال نیز آمادگی خود را برای ورود به بازار ایران مطرح کردند.
مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت ایران دراین باره که، آیا شرکت های پرتغالی علاقمند به حضور در پروژه پالایشگاهی خاصی در ایران هستند، نیز توضیح داد: همکاری میان دو کشور در شرایط کنونی در فاز مطالعاتی قرار دارد و قرار است مذاکرات بیشتر در این زمینه با شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران انجام شد.
وی با اشاره به این که شرکت آی اس کیو پرتغال پیشتر و در فاصله سال های 2008 و 2010  در پالایشگاه های بندرعباس و شیراز حضور داشته، تصریح کرد: این شرکت در زمینه مدیریت پروژه و خدمات رسانی به پالایشگاه های نفت فعال است.
به گفته اسماعیلی، شرکت های پرتغالی در این دیدار اظهارامیدواری کردند با گسترش روابط بانکی، زمینه همکاری در زمینه انرژی میان دو کشور تسریع شود.
شرکت خصوصی آی اس کیو امسال برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت کرده بود و آنتونیو کوریا داکروز، نماینده این شرکت در گفتگو با شانا اظهار کرده بود: پایان تحریم ها فرصتی بزرگ برای مشارکت با صنعت نفت ایران ایجاد کرده و اکنون بهترین زمان برای حضور در بازار این کشور است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: