ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:20 | مه02 تهران

ایران یک ماهواره به فضا پرتاب می کند

تاریخ: 03:32, 31-05-2016.

تهران. سه شنبه، 31 می  2016  میلادی برابر با 11 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید بر نداشتن قصد اعلام برنامه پیش از پرتاب ماهواره‌ها از پرتاب حداقل یک ماهواره به فضا در سال جاری خبر داد.
بنا بر این گزارش، محسن بهرامی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران درباره نخستین دوره مسابقه "طراحی و ساخت ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی"  افزود: برای اینکه توجه جامعه دانشجویی به آینده، هوشمند سازی و روندهای فناوری فضایی معطوف شود، این مسابقه برگزار شده است.
وی گفت: با سازمان آسیا و اقیانوسیه تماس گرفته شده است که این مسابقه را در کشورهای عضو برگزار کنند تا زمینه ای برای اجرای منطقه ای این مسابقات فراهم شود.
بهرامی با اشاره به اولویت‌های سازمان فضایی ایران تاکید کرد: بیشترین موردی که توجه این سازمان را جلب می کند ماهواره های مخابراتی هستند و در برنامه ششم هم به رفع نیازهای فضایی توجه شده است.
رئیس سازمان فضایی درخصوص وضع کار در زمینه فضایی بعد از برجام افزود: بعد از اجرای برجام از لحاظ مذاکرات و روابط وضعیت بهتر شده است.
وی درباره توجه به ظرفیت دانش آموزان در حوزه فضایی گفت: با سرمایه گذاری روی این گروه و برگزاری جشنواره ها، می توان برای آینده کارهای بزرگی انجام داد.
بهرامی با اشاره به حضور بخش خصوصی در انجام دادن فعالیت‌های فضایی ایران افزود: از حضور بخش خصوصی حمایت می کنیم البته فضای کسب و کار در بخش خصوصی باید گرم تر شود.
وی گفت: هم اکنون بخش خصوصی در فعالیت های مخابراتی ایران حضور فعالی دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: