ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:11 | سپتامبر22 تهران

نشست روسای کمیسیون اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

تاریخ: 02:34, 27-05-2016.

تهران. جمعه، 27 می  2016 میلادی برابر با 7 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان از مشارکت 500 میلیون دلاری آذربایجان برای تکمیل طرح اتصال خط ریلی با ایران این طرح خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، محمود واعظی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در قزوین با اشاره به اهمیت طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی و آستارا گفت: با اجرای این طرح کریدوری از هند تا اروپا شکل می گیرد که  92 درصد زیرساخت آن آماده شده است.
وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، راه آهن قزوین - رشت پایان امسال تکمیل خواهد شد.
شاهین مصطفی اف، وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری آذربایجان و ایران هم گفت: این طرح در کشورش با سرعت در حال اجراست.
وی افزود: تکمیل این طرح نه تنها برای ایران و آذربایجان بلکه در اقتصاد منطقه تاثیر گذار است.
راه آهن قزوین رشت انزلی به طول 205 کیلومتر در هشت قطعه در حال اجراست .
این طرح از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین ایران آغاز می شود و تا بندر انزلی ادامه دارد که با توسعه آن به طول 167  کیلومتر به بندر آستارا می رسد.
استاندار قزوین هم گفت: در حال حاضر 90 درصد تونل ها و پل ها به پایان رسیده است که با تکمیل آن علاوه بر تردد سالانه چهار میلیون مسافر، زمینه ترانزیت ده میلیون تن کالا فراهم می شود.
فریدون همتی همچنین افزود: با اجرای طرح راه آهن قزوین - رشت - انزلی علاوه بر صرفه جویی 82 میلیارد ریالی در مصرف سوخت، شاهد کاهش  75 میلیارد ریالی خسارت سوانح رانندگی خواهیم بود.
به گفته استاندار، تکمیل این طرح همچنین  موجب ایجاد یک هزار و دویست فرصت شغلی جدید خواهد شد.
سند توافق نامه اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران، مهر ماه پارسال در نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی دو کشور در فرمانداری شهرستان آستارا امضا شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: