ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:05 | مه17 تهران

در ماه های آتی راه آهن ایران به هرات افغانستان می رسد

تاریخ: 02:28, 27-05-2016.

تهران. جمعه، 27 می  2016 میلادی برابر با 7 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قائم مقام مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال ریلی خواف به هرات در ماه های آینده خبر داد.
بنا بر این گزارش، احمد خدایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این موضوع که در حال حاضر سه نقطه یا محور اصلی را در دستور کارهای توسعه ای خود قرار داده ایم، گفت: عملیاتی کردن ساخت خطوط ریلی آستارا، بصره و افغانستان از جمله محورهایی است که با جدیت کامل در دستور برنامه های ریلی راه آهن ایران قرار دارد.
وی افزود: در سمت غرب کشور نیز خط راه‌آهن کرمانشاه در حال ساخت است که قرار شده با تکمیل این خط تا مرز سوریه تبادل کالا بین ایران و سوریه و دریای مدیترانه سهولت یابد.
خدایی در ادامه با اشاره به اینکه افغانستان از معادن بسیاری برخوردار است، گفت: ایران طی سال‌های اخیر، اتصال ریلی خواف به هرات را دنبال کرد. امیدواریم در چند ماه آینده این مسیر که باید در کشور افغانستان به سرانجام برسد با اتصال خواف تا شمتیغ که در مرز افغانستان واقع است به بهره‌ برداری برسد و در ادامه نیز تا هرات ساخته شود.
وی افزود: اتصال راه آهن ایران به افغانستان جزء پروژه های مهمی است که با سرعت بالایی در حال انجام است و تقریباً به مرز رسیده ایم.
قائم مقام مدیر عامل شرکت راه آهن به اتصال ریلی به عراق اشاره کرد و گفت:  مسیر دیگر ادامه مسیر خرمشهر- شلمچه بود تا اتصال ریلی با عراق صورت گیرد که بر اساس توافقی که وزارت راه و شهرسازی ایران با عراق داشت قرار است در کمترین زمان ممکن با ساخت پل مرزی اتصال ریلی شلمچه ایران به بصره عراق صورت گیرد.
وی به اتصال راه آهن ایران به بصره اشاره کرد و گفت: با اتصال راه آهن از طریق سوریه – ترکیه می توانیم به اروپا متصل شویم که معضل اصلی گلوگاه بصره است که این به همکاری کشور عراق بستگی دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: