ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:01 | سپتامبر22 تهران

آمریکا اتهام مانع تراشی بر سر راه فعالیت های تجاری در ایران را رد کرد

تاریخ: 04:27, 26-05-2016.

تهران. پنج شنبه، 26 می  2016 میلادی برابر با 6 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، آدام زوبین معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تروریسم گفت: ما بر سر راه فعالیت های تجاری مجاز با ایران مانع ایجاد نکرده ایم و این کار را نخواهیم کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا روز چهارشنبه از خود در برابر اتهام مانع تراشی بر سر راه فعالیت های تجاری در ایران دفاع و اعلام کرد تهران بعد از کاهش تحریم ها توانست در مناطق مختلف جهان حساب های بانکی جدید افتتاح و نفت خود را به اروپا صادر کند.
وی در جلسه پرسش و پاسخ در کمیسیونی در کنگره آمریکا گفت: ما نه تنها مانع دسترسی ایران به منابع مالی نمی شویم بلکه هیچ کسی را به انجام این کار ترغیب نمی کنیم.
این مقام آمریکایی همچنین گفت: در صورتی که ما این کار را انجام دهیم تمایل ایران را به عمل به مفاد توافق نامه تضعیف می کنیم و این به اعتبار بین المللی ما لطمه  می زند.
این مقام خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ایران بعد از توافق حساب های بانکی جدیدی در سطح جهان افتتاح و به میلیاردها دلار ذخیره شده دسترسی پیدا کرده است.
این مقام آمریکایی در همین حال با اذعان به این که  برخی ها همچنان برای تجارت با ایران مردد هستند، اعلام کرد این موضوع با تحریم هایی که همچنان برای اعمال فشار درباره مواضع راهبردی ایران درباره تروریسم، بی ثباتی منطقه ای و موشک های بالستیک اجرا می شود هیچ ارتباطی ندارد.
به گفته وی، تردید شرکت ها برای تجارت با ایران بیشتر با برخی نگرانی های درباره فساد مرتبط است.
زوبین گفت: این به عهده ایران است که این مشکلات را حل کند، اصلاحات گسترده انجام دهد و فضایی امن برای تجارت ایجاد کند .
وی تاکید کرد بر اساس تحریم هایی که همچنان باقی است، هیچ یک از نهادهای آمریکایی نمی توانند در ایران سرمایه گذاری کنند یا صادرات و واردات داشته باشند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: