ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:08 | سپتامبر22 تهران

ایران و ترکیه مناسبات اقتصادی بین دو کشور را گسترش می دهند

تاریخ: 05:00, 26-05-2016.

تهران. پنج شنبه، 26 می  2016 میلادی برابر با 6 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: ایران و ترکیه در سطح خوبی از ارتباطات به سر می‌برند.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران،  محمت دوغان  عصر دیروزدر نشست مشترک بازرگانان  خراسان رضوی با هیئت ترکی در شهر مشهد افزود:  ایران و ترکیه به علت اشتراکات فرهنگی، دینی و قومیتی بسیاری که دارند در سطح خوبی از ارتباطات به سر می‌برند و در دو ماه اخیر هیئت‌های بزرگی در  مشهد  حضور یافتند.
او با تأکید بر اینکه ارتباطات ترکیه  با ایران به تجارت و اقتصاد محدود نمی‌شود افزود: ما  برای تعامل با ایران به ویژه استان خراسان و مشهد همه  تلاش خود را انجام می‌دهیم.
سرکنسول ترکیه گفت: هدف اصلی ما رساندن سطح ارتباطات دو کشور به میزان گذشته است.
دوغان با بیان اینکه محصولات و تولیدات ترکیه به 110 کشور جهان صادر می‌شود افزود: با همکاری‌های بین دو کشور می‌توانیم بخشی از این صادرات را به ایران انجام دهیم.
اوبا بیان این که هیات کنونی نخستین هیات بزرگ ترکیه‌ای است که بعد از تحولات اخیر به مشهد سفر کرده است افزود: اعضای هیات کنونی ترکیه در حوزه مصالح ساختمانی، ساخت‌وساز، رنگ‌ها، عایق‌ها، در و پنچره  پی وی سی، لوازم‌خانگی و برقی، ساخت ماشین‌آلات، تجهیزات هتلی و صنعتی، شوینده، مواد غذایی و حوزه گردشگری فعال و مایل به توسعه همکاری‌های مشترک هستند.
نایب رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: مزیت های فراوانی در دو کشور وجود دارد که می تواند موجبات گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی فیمابین را فراهم آورد .
محمودی خراسان رضوی را یکی از مهم ترین استان های جمهوری اسلامی ایران نامید که در سه بخش صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری وضعیت شاخص دارد ودر بخش معدن استان از معادن غنی و متنوعی برخوردار است که بعضی از آنها مانند فیروزه نیشابور شهرت جهانی دارد.
او گفت: در بخش کشاورزی  نیز خراسان رضوی یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی و بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده زعفران جهان  است  و در بخش گردشگری استان همه ساله پذیرای بیش از 20 میلیون گردشگر مذهبی و توریستی از استان ها و دیگر کشورهای جهان است.
جمعی از اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد، ارباب خالص ریاست نمایندگی وزارت امور خارجه  در شمالشرق کشور در این نشست  حضور داشتندو در ادامه این نشست میزهای کاری در بخش‌های مختلف بین فعالان اقتصادی  دو طرف تشکیل شد تا زمینه‌های همکاری‌ها بررسی شود.
هیات اقتصادی ترکیه  به سرپرستی احمد حمدی گرد رییس انجمن واردات و صادرات شرق دریای سیاه برای دیدار و مذاکره با فعالان بخش خصوصی به مشهد آمد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: