افزایش فابل توجه محبوبیت ایران بین جوانان منطقه

تاریخ: 08:26, 26-05-2016.

تهران. پنج شنبه، 26 می  2016 میلادی برابر با 6 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جوانان کشورهایی چون عراق، لبنان و فلسطین، ایران را دوست و متحد خود می دانند و نگرش آنها نسبت به ایران بسیار مثبت است.
بنا بر این گزارش، به نقل از رادیو دولتی ایران، مؤسسه اصداء بیرسون - مارستیلر از جوانان 16 کشور عرب زبان درخصوص نگرش آنها نسبت به کشورهای مختلف نظرسنجی به عمل آورد.
از پاسخگویان پرسیده شده است: به نظر شما مهم ترین متحد کشور شما در منطقه کدام کشور است؟ سی و یک درصد از پاسخگویان، عربستان سعودی، بیست و هشت درصد، امارات متحده، بیست و پنج درصد،آمریکا، پانزده درصد، مصر، چهارده درصد،انگلستان، سیزده درصد،ایران، دوازده درصد، قطر، دوازده درصد، کویت، ده درصد،فرانسه، و ده درصد، ترکیه، را مهم ترین متحد کشور خود دانستند.
هر چند در نتایج به دست آمده ایران در رتبه ششم قرار گرفته است اما مقایسه نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی های مشابه گذشته حاکی از ارتقای قابل توجه جایگاه ایران و نشانگر افزایش قابل توجه نفوذ ایران در کشورهای عربی است.
همچنین در برخی از کشورهای عربی مانند عراق، لبنان و فلسطین میزان نگرش مثبت نسبت به ایران به عنوان متحد بسیار بالاتر از میانگین بوده است.
از پاسخگویان پرسیده شده است: نظر شما درباره توافق هسته ای میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک چیست؟ چهل و پنج درصد از پاسخگویان از توافق هسته ای ایران با پنج به علاوه یک حمایت می کنند و سی و نه درصد حمایت نمی کنند. شانزده درصد نیز گزینه نمی دانم را انتخاب کرده اند.
جوانان کشورهایی چون عراق، لبنان و فلسطین ایران را دوست و متحد خود می دانند و نگرش آنها نسبت به ایران بسیار مثبت است که می تواند ناشی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت باشد.
نکته حائز اهمیت این که در میان جوان کشورهای لبنان، یمن و عراق نگرش منفی به آمریکا افزایش یافته است که می تواند ناشی از عملکرد منفی آمریکا در هر کدام از کشورهای مذکور باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: