ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

2:03 | مه03 تهران

بندر چابهار ایران قطب تجاری منطقه خواهد شد

تاریخ: 06:59, 24-05-2016.

تهران. سه شنبه، 24 می  2016  میلادی برابر با 4 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخست وزیر هند اعلام کرد؛ کشورش قرار است یک خط اعتباری پانصد میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار ایران و تبدیل آن به یک قطب تجاری منطقه ای اختصاص دهد.
بنا بر این گزارش، نارندرا مودی نخست وزیر هند که در حال دیدار از ایران است اعلام کرد؛ کشورش قرار است یک خط اعتباری پانصد میلیون دلاری برای توسعه بندر چابهار و تبدیل آن به یک قطب تجاری منطقه ای اختصاص دهد.
مودی در یک کنفرانس مشترک تلویزیونی با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفت: بر اساس قراردادهای دوجانبه، توسعه چابهار و زیرساخت های آن و اختصاص پانصد میلیون دلار اعتبار از طرف هند در این مورد، ستون اصلی یک کار بزرگ خواهد بود.
مودی افزود: بدون شک این توافق به پیشرفت اقتصادی و رشد منطقه منجر خواهد شد. ما مصصم هستیم که این قراردادها را هرچه زودتر عملیاتی کنیم.
روحانی و مودی شاهد امضای دوازده یادداشت تفاهم بودند که دو مورد آنها در مورد چابهار و دریای عمان بود. از جمله این یادداشت تفاهم ها می توان به توافق بین سازمان بنادر و کشتیرانی ایران و بانک اکسیم هند برای مشخص کردن جزئیات خط اعتباری توسعه چابهار اشاره کرد.
روحانی گفت: با سرمایه گذاری هند در توسعه و تجهیز بندر چابهار و همچنین اعتبار تخصیص یافته این کشور برای چابهار، این بندر می تواند به یک نماد بزرگ همکاری بین ایران و هند تبدیل شود.
مودی برای انجام دیداری که هدف از آن تقویت روابط تجاری دوجانبه بعد از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران به دنبال توافق هسته ای تهران با قدرت های جهانی است وارد ایران شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: