ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:30 | مه19 تهران

گسترش همکاری کشاورزی ایران و نیوزیلند

تاریخ: 06:38, 23-05-2016.

تهران. دوشنبه، 23 می  2016 میلادی برابر با 3 خرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با حضور وزیر جهاد کشاورزی ایران و وزیر خارجه نیوزیلند، دو کشور سند همکاری کشاورزی امضا کردند.
بنا بر این گزارش، محمود حجتی در مراسم امضای سند همکاری کشاورزی ایران و نیوزیلند گفت  خوشبختانه در بخش کشاورزی همکاری خوبی بین دوکشور صورت گرفته است و همچنین همکاری های خوبی در زمینه تجارت کالا و محصولات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: همکاری خوبی در زمینه آموزش و تحقیقات علمی و همچنین مسایل جدید و توانمندی های هر دو کشور برنامه ریزی می شود.
حجتی تاکید کرد: در زمینه مسایل مربوط به دام بین دو کشور همکاری هایی وجود دارد که امیدواریم ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: سندی که امروز به امضا رسید در مورد بخش های جامع کشاورزی از جمله تجاری، آموزشی، ترویج و تقویت بخش خصوصی و سرمایه گذاری مشترک و...است.
حجتی گفت: در مورد امور دام جای همکاری های گسترده ای وجود دارد.
وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه نیوزلند در نیمکره جنوبی وجود دارد و زمستان ما تابستان آنان است امیدوارم در ارتباط با محصولات تولیدی و مکمل در بازارهای هدف بعد از فرآوری بیشتر کار کنیم.
وزیر امور خارجه نیوزیلند هم در مراسم امضای سند همکاری با حضور وزیر جهاد کشاورزی گفت: همکاری ها در بخش صنایع تکمیلی گسترش می یابد.
موری مک کالی، گفت: دو کشور روابط تجاری و دو جانبه خوبی دارند و ظرفیت های مختلف تجاری و کشاورزی در دو کشور زیاد است.
وی با اشاره به اینکه با امضای سند همکاری فرصت خوبی برای توافق بین ایران و نیوزیلند به وجود آمده است، گفت: تمایل زیادی برای گسترش همکاری داریم و امسال وزیر تجارت نیوزیلند با هیئتی به ایران سفر خواهد کرد.
موری مک کالی وزیر خارجه نیوزلند گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی دو کشور می توانیم همکاری های خوبی در فراوری محصولات و صنایع تکمیلی داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: