ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

6:38 | مه07 تهران

کاهش باروری چالش جدید ایران

تاریخ: 04:17, 19-05-2016.

تهران. پنج شنبه، 19 می  2016 میلادی برابر با 30 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران در میان 26 کشور منطقه رتبه بیست و پنجم را از نظر باروری دارد.
بنا بر این گزارش، علی اکبر محزون در همایش روز ملی جمعیت که در سازمان ثبت احوال تهران برگزار شد افزود: جمعیت ایران به مرز 80 میلیون نفر و یا دقیق تر 79 میلیون و 260 هزار نفر رسیده است.
مدیرکل آمار جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال ایران با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی جمعیتی کشور در 30 اردیبهشت 93 از سوی رهبر این کشور ادامه داد: در این ابلاغیه به مسائل کمی و کیفی جمعیت از جوانب مختلف پرداخته شده است.
وی گفت: هم اینک کلیدواژه جمعیت تغییر کرده و یکی از این تغییرات بحث زمستانی جمعیت است که در دنیا به سمت چالش جمعیتی پیش می رویم.
محزون با اشاره به اینکه اکنون در یک فرصت و پنجره طلایی جمعیت قرار داریم گفت: باید از این فرصت استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت احوال ایران در تهیه آمار جمعیتی در این کشور نقش اساسی دارد افزود: باید به زیرساخت های سازمان ثبت احوال مانند پایگاه اطلاعات جمعیتی که لحظه به لحظه جمعیت را رصد می کند و همچنین سیاست های جمعیتی این سازمان توجه ویژه شود.
محزون تاکید کرد: اگر رویه موالید و فرزندآوری همانند روال فعلی ادامه یابد در آینده با توقف و پس از آن با رشد منفی جمعیت مواجه خواهیم شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: