ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:14 | مه06 تهران

اعلام آمادگی ایران برای تامین مواد غذایی روسیه

تاریخ: 06:30, 18-05-2016.

تهران. چهارشنبه، 18 می  2016 میلادی برابر با 29 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر صنعت، معدن وتجارت ایران گفت: روسیه می تواند در تامین بخشی از مواد غذایی و نیازمندی ها روی ایران حساب باز کند و ما در این زمینه محدودیتی نداریم.
بنا بر این گزارش، محمد رضا نعمت زاده در دیدار با ‌رئیس کل گمرک فدرال روسیه گفت: خوشبختانه پس از لغو تحریم ها فضای مناسبی برای توسعه همکاری ها به وجود آمده که امیدواریم بتوانیم سطح آنها را افزایش دهیم.
وی روابط دو کشور را راهبردی خواند اما حجم روابط اقتصادی را محدود دانست و گفت:‌ در این سفر توافقات مناسبی با شرکت گمرک ایران داشتید که امیدوارم دو طرف تعاملات خود را بیش از پیش گسترش دهند.
وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: از ارائه برنامه های آموزشی که به شناخت مقررات گمرکی این کشور کمک می کند استقبال می کنیم.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت درادامه،‌ توسعه روابط بانکی دو جانبه را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید دو طرف تلاش و توجه بیشتری در جهت تحقق این امر داشته باشند.
وی همچنین بر ضرورت توسعه همکاری در حمل و نقل در بخش دریا - جاده ای،‌ ریلی و هوائی اشاره کرد و افزود: ‌دراین خصوص نیز نیازمند سرعت بخشی بیشتر هستیم .
نعمت زاده؛‌ شناسایی و تقویت صادرکنندگانی که بتوانند نیاز کشور روسیه را طبق نظر شما تامین کنند و همچنین حمایت از شرکت های بزرگ و توانمند را از مواردی برشمرد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.
همچنین در این دیدار،‌ رئیس کل گمرک فدرال روسیه نیز ضمن استقبال از بسط و تعمیق مناسبات اقتصادی با ایران تصریح کرد: ‌تجار ایرانی علاقه مند به کریدور سبز گمرکی هستند که ما نیز علاقه مندی خود را برای توسعه روابط دراین زمینه اعلام می کنیم و خواهان آن هستیم کالاهای روسی نیز به بازار ایران راه پیدا کنند.
آندره بلیانینف، به علاقه مندی تجار ایرانی برای برگزاری دوره آموزشی در رابطه با بحث گمرک روسیه در ایران اشاره کرد و گفت: کارشناسان متخصص خود را برای تبادل تجربیات و اطلاعات به ایران خواهیم فرستاد.
وی در ادامه هسته اصلی ایجاد مانع برای تجار را مشکلات روابط بانکی دانست و اظهار کرد:‌ برای مرتفع کردن مسائل بانکی حضور کارشناسان گمرکی دو طرف مهم است تا مسائل و مشکلات به خوبی دیده شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: