ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:33 | سپتامبر28 تهران

لبنیات ایران در فروشگاه های روسیه

تاریخ: 06:08, 16-05-2016.

تهران. دوشنبه، 16 می  2016 میلادی برابر با 27 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، نخستین محموله محصولات لبنی مازندران پیش از ظهر دیروز از شهر آمل در شمال ایران به روسیه صادر شد.
بنا بر این گزارش، سید حسین رضوانی، مدیرکل دامپزشکی استان مازندران در جمع خبرنگاران گفت: در نخستین صادرات امسال 20 تن شیرخشک و 18 تن پنیر به ارزش 180 هزار دلار به روسیه ارسال شد .
او گفت: این محموله شامل پنیر و شیرخشک شرکت کاله آمل با مهر و تایید دامپزشکی است که در پی انعقاد تفاهم نامه صورت گرفته بین دو کشور و به علت نزدیکی مازندران به روسیه انجام شد.
سید حسین رضوانی افزود: از میان ممیزی هایی که دامپزشکی مازندران از شرکت های تولید لبنیات این استان داشته؛ ممیزی این شرکت به تایید دامپزشکی کشور روسیه رسیده، کد صادراتی آن صادر شده و یک شرکت خصوصی طرف قرارداد این همکاری، کار صادرات آن را عهده دار شده است .
مدیر پژوهش و توسعه شرکت کاله آمل نیز گفت: این شرکت در نخستین گام 20 تن شیرخشک و 18 تن پنیر به ارزش 180 هزار دلار به روسیه ارسال کرد و قرار است هرماه حدود  2 هزار تن پنیر و شیرخشک به این کشور صادر شود.
به گفته نقی زاده اکنون محصولات تولیدی شرکت لبنی کاله آمل به بیش از  11 کشور آسیایی و اروپایی صادر می شود و درصورت درخواست کشور روسیه سایر لبنیات این شرکت نیز به روسیه صادر خواهد شد.
او افزود: ارزش صادرات لبنیات شرکت کاله آمل در سال گذشته میلادی حدود 240 میلیون دلار بود و با برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان سال مالی2016  به بیش از 350 میلیون دلار افزایش یابد.  

به اشتراک گذاشتن اخبار: