ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:03 | مه18 تهران

هاموند خواستار مشارکت بانک ها از سرمایه گذاری در ایران شد

تاریخ: 03:07, 13-05-2016.

تهران. جمعه، 13 می  2016 میلادی برابر با 24 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه انگلیس دیروز اعلام کرد مخالفت های راهبردی برای بازگرداندن ایران به جامعه بین الملل وجود دارد.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری رویترز وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته اعلام کرد مخالفت های راهبردی برای بازگرداندن ایران به جامعه بین الملل وجود دارد.
هاموند پس از دیدار با مدیران بانکهای اروپایی به خبرنگاران گفت: بازگرداندن ایران به جامعه جهانی هدف راهبردی است.
وی گفت: آنچه  ما تلاش می کنیم به آن پاسخگو باشیم به شکافی  بین تعهدات سیاسی مسلم  آمریکا برای عملی شدن توافق و دادن اجازه ایران برای دسترسی به نظام تجاری بین المللی و نظام مالی جهانی و واقعیتی که بانک های اروپایی در عمل می بینند، مربوط می شود.
هاموند افزود: ما تلاش می کنیم که بین این شکاف پلی بزنیم. ما تلاش می کنیم که بدانیم که فاصله ها و شکاف های  بین تمایل سیاسی و واقعیت بانکی جهانی در کجا وجود دارند تا باهم تلاش کنیم که  بین آنها پلی بزنیم که اجازه بدهد اروپایی ها و بانک های جهانی از شرکت های تجاری اروپایی در از سرگیری روابط تجاری عادی و طرح های سرمایه گذاری با ایران حمایت کنند. این همه آن چیزی است که همه ما خواهان آن هستیم تا  منافع ناشی از طرح جامع اقدام مشترک که ایران انتظار آن را دارد که منتقل شود و شایستگی آن را دارد، فراهم شود.
وی ادامه داد: اگر ما می خواهیم که به هدف راهبردی خود که بازگشت ایران به جامعه بین المللی و عادی سازی روابط از جمله روابط تجاری و سرمایه گذاری است  برسیم باید در این مورد موفق عمل کنیم. این ضرورتاً نخستین مانع در این راه است و اگر ما  در این مرحله موفق نباشیم آنگاه هرگز این شانس را نخواهیم داشت که  منافع دیگری  را که می تواند از این توافق  که  سال گذشته زمان و انرژی قابل توجهی را بر روی آن گذاشتیم حاصل شود، کسب کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: