ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:50 | مه18 تهران

گسترش همکاری های ایران و ترکیه در زمینه گردشگری

تاریخ: 06:18, 13-05-2016.

تهران. جمعه، 13 می  2016 میلادی برابر با 24 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و وزیر فرهنگ ترکیه بر توسعه همکاری های دو کشور در زمینه فرهنگ و گردشگری تاکید کردند.
بنا بر این گزارش، وزیر ارتباطات ایران پس از دیدار با ماهیر اونال با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور گفت: اسناد دوجانبه خوبی در زمینه های فرهنگ و گردشگری امضا شده است.
واعظی افزود: دو کشور باید برای برقراری امنیت در منطقه تلاش کنند، چرا که امنیت در منطقه موجبات برقراری روابط در حوزه های فرهنگی را فراهم می کند.
وی از امکان همکاری نزدیکتر ایران و ترکیه برای نشان دادن چهره ای واقعی از اسلام به خصوص جهان غرب سخن گفت و تاکید کرد: هر دو کشور با افراط گرایی، تفکرات تکفیری و اقدامات تروریستی مخالفت دارند و از گسترش اسلام هراسی در جهان نگران هستند.
واعظی نقش بخش خصوصی را در توسعه گردشگری میان دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ساخت هتل با سرمایه گذاری بخش خصوصی و افزایش میزان حمل و نقل هوایی می تواند در این حوزه تاثیر گذار باشد.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز بر اهمیت همکاری های دو کشور به خصوص در بخش گردشگری تاکید کرد و گفت: در دیداری که صبح امروز با مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران داشتیم، بر توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری تاکید شد.
ماهیر اونال افزود: باحضور مسئولان عالیرتبه گردشگری ترکیه و سرمایه گذاران این کشور در ایران چهارمین نشست فنی حوزه گردشگری برگزار شد.
وی گفت: دو کشور ایران و ترکیه بر ایجاد صلح و ثبات و توسعه منطقه تاکید دارند و خواستار همکاری مشترک برای گسترش ثبات در منطقه هستند و توسعه گردشگری و همکاری های فرهنگی در منطقه مستلزم از بین بردن خشونت و بی ثباتی و برقراری صلح و امنیت است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: