ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

12:40 | مه18 تهران

آژانس بین المللی انرژی افزایش تولید نفت ایران را عاملی مهم در ثبات بازار نفت دانست.

تاریخ: 07:02, 13-05-2016.

تهران. جمعه، 13 می  2016 میلادی برابر با 24 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ، آژانس بین المللی انرژی که مقر آن در پاریس پایتخت فرانسه است در گزارش ماهانه خود از افزایش تولید جهانی نفت خبر داد
بنا بر این گزارش، به نقل از اسوشیتدپرس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: تولید روزانه نفت در جهان آوریل به 32 میلیون و 700 هزار بشکه افزایش یافت و این افزایش در تولید جهانی نفت ناشی از افزایش تولید نفت در ایران بوده است.
تولید نفت ایران بیش از آنچه انتظار می رفت به ثبات بازار جهانی نفت کمک کرده زیرا توانسته است نگرانی های ناشی از آتش سوزی ها در کانادا و خشونت در نیجریه را کاهش دهد.
در این گزارش آمده است پس از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در اوایل امسال، تولید نفت این کشور سریعتر از آنچه پیش بینی می شود افزایش یافت.
قیمت های نفت آوریل پس از شکست تولید کنندگان در دستیابی به توافق درمورد کاهش تولید، شاهد کاهش بود اما پس از بروز برخی مشکلات در تولید نفت کانادا و نیجریه بهای نفت کمی افزایش یافت.
ایران اعلام کرده مصمم به افزایش سطح تولید نفت خود و بازگرداندن آن به سطوح پیش از اعمال تحریم ها علیه این کشور است.
تهران طی بیش از یک سال گذشته پیوسته تاکید کرده است قصد دارد تولید نفت خود را به سطوح پیش از تحریم ها علیه این کشور افزایش دهد و پس از آن هرگونه محدودیت را برای کمک به تثبیت قیمت ها بررسی خواهد کرد، موضعی که اکثر دیگر تولید کنندگان نفت آن را کاملاً پذیرفته اند.
عربستان سعودی هیچگونه محدودیت را در تولید خود، حتی تثبیت تولید نفت در سطوح بی سابقه، نخواهد پذیرفت مگر آنکه ایران با محدودیت های مشابه موافقت کند. ایران نیز با چنین محدودیت هایی تا زمانی که میزان تولید این کشور به سطوح پیش از تحریم ها علیه تهران برسد مخالفت کرده است.
عربستان سعودی بهای پایین تر نفت و درآمد کمتر برای همه تولید کنندگان را به موافقت نامه ای در مورد تولید نفت ترجیح می دهد که منجر به افزایش درآمد رقیب دیرینه خود در خلیج  فارس شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: