ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:47 | جولای02 تهران

مجهزترین بانک ژنتیک خاورمیانه در ایران

تاریخ: 04:23, 12-05-2016.

تهران. پنج شنبه، 12 می  2016 میلادی برابر با 23 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران تجهیز هر چه بیشتر آزمایشگاه ها و به کارگیری نیروهای متخصص را از اولویت هایی عنوان کرد که در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل انجام خواهد شد .
بنا بر این گزارش، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران دیروز در سی و دومین همایش فصلی مدیران سازمان پزشکی قانونی کشور ایران گفت: تشکیل بانک اطلاعات هویت ژنتیک در حقیقت اطلاعات به دست آمده از مجرمان، صحنه فوت و اجساد مجهول الهویه را علاوه بر آزمایشگاه‌ها به صورت کشوری در سامانه بانک ذخیره و در مواقع ضوروری برای مقایسه تطبیقی استفاده می شود.
وی افزود: پزشکی قانونی کشور هم اکنون کمبودهای زیادی دارد تا بتواند به وضیعت ایده ال برسد که این مهم  تلاش همه دستگاه های مرتبط را می طلبد .
هم اکنون بیش از 2 هزار کارمند، پزشک و متخصص در مراکز پزشکی قانونی کشور فعالیت می کنند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران همچنین بیشترین پرونده ورودی به سازمان پزشکی قانونی این کشور را مربوط به نزاع دانست و گفت: پارسال نزاع با 564 هزار و 223 مورد رتبه نخست را در بین پرونده های ورودی به خود اختصاص داد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: