معاونین وزرای خارجه ایران و آلمان در تهران گفتگو کردند

تاریخ: 09:58, 11-05-2016.

تهران. چهارشنبه، 11 می  2016 میلادی برابر با 22 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار   خبرگزاری، مارکوس ادرر، معاون وزیر خارجه آلمان طی سفر به تهران در تاریخ 21 اردیبهشت 1395 با دکتر مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه این کشور دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل‌نظر کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از وزارت خارجه ایران دکترتخت‌روانچی در این دیدار ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و آلمان، از تقویت رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور در سطوح مختلف استقبال کرد.
معاون وزیر خارجه ایران همچنین آخرین وضعیت روابط دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و راه‌های گسترش آن را مورد تبادل نظر قرار داد.
دکتر تخت‌روانچی با اشاره به اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب برجام که در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأیید قرار گرفته است، خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام به ویژه در زمینه امور مالی و بانکی شد.
دکتر تخت‌روانچی مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را موضوع مناسبی برای همکاری ایران و آلمان دانست و خواستار مشارکت بیشتر این کشور در حل مسالمت‌آمیز مشکلات منطقه شد.
ادرر معاون وزیر خارجه آلمان هم ضمن تأکید بر گسترش ابعاد مختلف مناسبات منجمله در حوزه اقتصادی، به تمایل شرکت‌های آلمانی برای تقویت ارتباطات و سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد.
وی گسترش همکاری در حوزه اقتصادی با ایران را یکی از اولویت‌های کشورش اعلام کرد.
معاون وزیر خارجه آلمان گسترش همکاری‌ها در زمینه فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد تأکید قرار داد.
ادرر همچنین اهمیت همکاری با ایران در خصوص افغانستان را یادآور شد و آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه اعلام نمود.
معاون وزیر خارجه آلمان از همکاری دو کشور برای حل مسالمت‌‌آمیز بحران‌ها در منطقه حمایت کرد.
شایان ذکر است، سفر ادرر به تهران در راستای رایزنی‌های دوره‌ای معاونان وزرای خارجه دو کشور انجام شد. ادرر در فروردین و تخت‌روانچی در شهریور سال گذشته در تهران و برلین با یکدیگر دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه رایزنی کرده بودند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: