ابراز نگرانی دوباره آمریکا از آزمایش های موشکی ایران

تاریخ: 01:52, 11-05-2016.

تهران. چهارشنبه، 11 می  2016 میلادی برابر با 22 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد؛ اگر آزمایش موشکی ایران متناقض با قطعنامه ها باشد آمریکا باردیگر این مسئله را به شورای امنیت گزارش خواهد کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش های مربوط به آزمایش های جدید موشکی ایران گفت: آمریکا همچنان نگران آزمایش های موشک های بالستیک ایران است و این گونه آزمایش ها را اقدامی تحریک آمیز و بی ثبات کننده قلمداد می کند.
الیزابت ترودو سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگار درباره گزارش هایی که  درباره آزمایش های جدید موشک های بالستیک ایران با برد دو هزارو کیلومتر منتتشر شده است گفت: وزارت خارجه آمریکا اظهارات مسئولان ایرانی را درباره شلیک موشک های بالستیک  مشاهده کرده است و در حال تلاش برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره این آزمایش هستیم. ماهمچنان نگران آزمایش های موشک های بالستیک ایران هستیم که اقدامی تحریک آمیز و بی ثبات کننده است. این آزمایش های موشکی متناقض با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است که طی آن این شورا از ایران خواسته است که این کشور موشک های بالستیکی که توان حمل سلاح هسته ای را دارد آزمایش نکند.
وی گفت: اگر این آزمایش های موشکی متناقض با قطعنامه های شورای امنیت باشد آمریکا باردیگر این مسئله را به شورای امنیت گزارش خواهد کرد. قطعنامه 2231 از ایران  می خواهد هیچ گونه اقدام مربوط به موشک های بالستیک را که برای حمل کلاهک هسته ای طراحی شده است از جمله استفاده از فناوری موشک های بالستیک را صورت ندهد. ترودو افزود: فکر می کنم که این قطعنامه دارای تفاوت های جزیی کلامی با قطعنامه های قبلی است و آمریکا به شدت برای پیش بردن موضع خود درباره این قطعنامه در شورای امنیت درباره آزمایش های موشکی ایران تلاش خواهد کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: