مسئول آمریکایی نگرانی های دیگری بجز تحریم ها را مانع سرمایه گذاری در ایران می داند

تاریخ: 06:49, 06-05-2016.

تهران. جمعه، 6 می  2016 میلادی برابر با 17 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یک مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا گفت خطرات زیاد دیگری وجود دارد که سرمایه گذاران احتمالی خارجی را در ایران دلسرد می کند.
بنا بر این گزارش، خبرگزاری رویترز در گزارشی از زوریخ به قلم جان میلر نوشت یک مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا به شرکت ها گفت نباید تحریم های آمریکا را در توقف سرمایه گذاری در ایران مقصر دانست.
وی افزود خطرات زیاد دیگری وجود دارد که سرمایه گذاران احتمالی خارجی را دلسرد می کند.
جارت بلانک، معاون هماهنگ کننده ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور توافق هسته ای که سال گذشته امضا شد گفت: شرکت ها باید به شرکای ایرانی خود بگویند آنچه مانع امضای قراردادها می شود تنها این تحریم های باقی مانده نیست.
بلانک در جمع 400 نفر در نشست مجمع طرح های اروپایی با ایران که در زوریخ برگزار شد گفت: در صد روز گذشته بارها رخ داده است که دیده ایم برخی شرکت های جهانی به ایرانی ها می گویند تحریم های آمریکا مانع از کار ما می شود اما زمانی که به صورت دقیق نگاه می کنیم و پاسخی به سئوالات درباره نگرانی هایی که شما دارید پیدا کنیم مشخص می شود تصمیمات سرمایه گذاری شما نگرانی هایی بسیار فراتر از این تحریم ها را درنظر می گیرد که این جای تعجب ندارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: