ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:34 | مه19 تهران

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با آمانو دیدار و گفتگو کرد

تاریخ: 08:38, 06-05-2016.

تهران. جمعه، 6 می  2016 میلادی برابر با 17 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مقر آژانس در وین انجام شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران از وین، دیدار "یوکیا آمانو" مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از ظهر دیروز پنج شنبه در مقر آژانس در وین انجام شد.
وی پس از گفت و گو با مدیركل اژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در وین گفت: این جلسه به قصد مرور اقدامات صورت گرفته در چارچوب برجام در سه ماهه نخست بود. اقای آمانو گزارش خوبی ارائه كرد, ما هم مسائلی كه مورد نظرمان بود را مطرح كردیم .
رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: برجام یك تفاهم نامه بسیار قطور است و بندهای زیادی دارد كه در برخی بندها ممكن است نظرات مختلفی به لحاظ تفسیری بیان شود, به همین دلیل ما اصرار داریم آژانس مطابق آنچه كه در بندها آمده و نوشته شده نظر دهد نه مطابق آنچه كه ممكن است با برداشت های متفاوت مطرح شود.
صالحی گفت: روابط ما با آژانس خوب است ، كارها به خوبی پیش می رود و آقای آمانو و همكارانشان با جدیت مسائل را مورد برسی و نظر قرار می دهند.
وی تاكیدكرد: مسائل را واضح و روشن مطرح و سعی كردیم كه غلظت سیاسی آن را كم كنیم و به مفهوم فنی و حقوقی آن را بیفزاییم.در كل حاصل نتیجه این جلسه را در آینده خواهیم دید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: