ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:34 | مه19 تهران

ریزگردها غرب و جنوب غربی ایران را فرا گرفت

تاریخ: 02:48, 06-05-2016.

تهران. جمعه، 6 می  2016 میلادی برابر با 17 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هجوم ریزگردها به استانهای غرب و جنوب غرب ایران، علاوه بر کاهش دید افقی تنفس را هم برای ساکنان این مناطق سخت تر کرده است.
بنا بر این گزارش، بر اثر شکل گیری یک موج گرد و غبار در بیابان های عراق، هوای استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان و بخش هایی از جنوب آذربایجان غربی در ایران غبارآلود شده که علاوه بر کاهش دید افقی، تنفس را هم برای ساکنان این مناطق سخت تر کرده است .
کارشناس پیش یبنی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ابران گفت: هم اکنون میزان دیدافقی در بخش سومار 400، سرپل ذهاب 500، قصرشیرین و گیلانغرب 800، اسلام آباد غرب 6 هزار، روانسر 7 هزار، جوانرود 8 هزار و کرمانشاه 9 هزار متر است.
ایرج محمودی با اشاره به 10 هزار متر به عنوان میزان دیدافقی استاندارد در شرایط هوای طبیعی و پاک، پیش بینی کرد گرد و غبار از صبح امروز جمعه به طور کامل از منطقه خارج شود.
وی افزود: از امروز جمعه سامانه ای بارش زا وارد جو منطقه شده و سبب بارندگی در بیشتر نقاط استان می شود که اوج فعالیت آن در امشب تا اوایل روز شنبه بیشتر در نواحی شرقی و شمال غربی استان خواهد بود.
وی با اشاره به خروج این سامانه بارش زا در صبح روز یکشنبه گفت: از روز سه شنبه با ورود موج بارش زای دیگری تا روز چهارشنبه بارندگی پیش بینی می کنیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: