ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

9:04 | جولای03 تهران

در صورت تهدید، ایران اجازه تردد از تنگه هرمز را نمی دهد

تاریخ: 03:40, 04-05-2016.

تهران. چهارشنبه، 4 می  2016 میلادی برابر با 15 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران گفت: بر اساس کنوانسیون 1982 دریاها اگر آمریکایی ها و شرکای منطقه ای آنها بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند، اجازه ورود و تردد هیچ کشتی یا شناور آنها را نخواهیم داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از تلویزیون دولتی ایران سردار سلامی افزود: بر اساس این کنوانسیون، مجبوریم اگر از تنگه هرمز عبور ضرر داری اتفاق بیفتد با این عبور مقابله کنیم و به آمریکا و شرکای منطقه ای آنها هشدار می دهیم اگر بخواهند از تنگه هرمز استفاده و ما را تهدید کنند ما از قانون عبور بی ضرر در کنوانسیون دریاها استفاده می کنیم و اجازه عبور و تردد هیچ کشتی یا شناوری که بخواهد تهدید کند نمی دهیم.
وی گفت: این اتفاقی است که می افتد و اگر بخواهند تهدید کنند، ما اقدامات خود را انجام می دهیم.
سردار سلامی گفت: به دشمنان ایران اسلامی به ویژه آمریکا هشدار می دهم خطاهای گذشته خود را با اشتباهات جدید تکرار نکنند و از درس های تاریخ نزدیک عبرت بگیرند.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ایران افزود: آمریکایی ها عقل و تدبیر سیاسی را مصدر کار و اقدامات خود قرار دهند و از اعمال فشارهای بی حد و غیرضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.
سردار سلامی گفت: سپاه مانند ارتش جمهوری اسلامی ایران تقویم مشخصی برای رزمایش های سالانه خود دارد و این رزمایش ها کامل مشخص هستند، البته به تناسب موقعیت های سیاسی و تحولات منطقه ای ممکن است رزمایش هایی را بدون برنامه ریزی قبلی برای اعمال قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران انجام دهیم.
وی افزود: هیچ گونه اراده سیاسی، یا نظامی بر انجام رزمایش های هیچ کشوری به ویژه جمهوری اسلامی ایران در محدوده آب های سرزمینی و آزاد وجود ندارد.
سردار سلامی گفت: این برای ما حق کاملاً قانونی است و اجازه نمی دهیم هیچ قدرتی و هیچ کشوری در حوزه اقدامات دفاعی، تمرینات و رزمایش های بازدارنده و دفاعی ما بخواهد تصمیمی اعمال کند و این یک قاعده عمومی است که تا امروز اجرا کرده ایم.
جانشین فرمانده کل سپاه  ایران گفت: آمریکایی ها نمی توانند هیچ نقطه ای از جهان را امن کنند و توانایی این کار را نیز ندارند.
سردار سلامی افزود: البته نیت این کار را نیز ندارند و هر جا که وارد شدند ناامنی های گسترده ای را به ملت ها تحمیل کردند که نمونه آن را در ژاپن، کره، ویتنام، عراق، افغانستان، لیبی، یمن، لبنان و سوریه تا امروز می بینیم.
وی گفت: آمریکایی ها ملت های زیادی را آواره کرده اند و همواره برای توجیه حضورشان در مناطقی مانند خلیج فارس که در آن منفعت حیاتی برای خود تعریف می کنند، از یک تهدید ساختگی و تصنعی علیه آن کشورها استفاده می کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: