ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:27 | جولای04 تهران

جابری انصاری برخی اظهارات مقامات ترکیه را غیر منطقی دانست

تاریخ: 03:56, 03-05-2016.

تهران. سه شنبه، 3 می  2016  میلادی برابر با 14 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برخی اظهارات مقامات ترکیه را نامفهوم، غیرمنطقی و ادامه تفسیرهای اشتباه دانست.
بنا بر این گزارش، جابری انصاری در پاسخ به پرسشی درخصوص تاکید آقای رحیم صفوی مبنی بر تجدیدنظر در روابط با ترکیه و اظهارات ضدایرانی اخیر وزیر خارجه این کشور گفت: مواضع رسمی و راهبردهای اساسی کشورمان طبق قوانین از طریق رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر خارجه اعلام می شود.
وی در عین حال افزود: طرح دیدگاه ها در زمینه سیاست خارجی به ویژه مسائل اساسی در روابط و سیاست خارجه از جانب شخصیت های دیگر و مراکز علمی - دانشگاهی در همه جای دنیا آزاد است و منعی ندارد.
جابری انصاری گفت: تصمیم ما گسترش همکاری ها و روابط با ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ همسایه است اگر چه در تاریخ روابط و همکاری های گذشته اختلافات خاص نیز داشته ایم و در سال های اخیر هم در تفسیر برخی مسائل منطقه ای میان دو کشور دیدگاه ها و سیاست های متفاوتی وجود دارد.
وی تاکید کرد: اما گزینه راهبردی ما استمرار همکاری های راهبردی با دولت ترکیه محدود کردن اختلافات و مدیریت آن و تلاش برای حداکثر همکاری ها به منظور کمک به حل و فصل بحران های موجود است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ادامه بحران ها به مصلحت ایران، ترکیه و دولت های منتخب ملل و مستقر و دارای ثبات در منطقه نیست.
جابری انصاری ابراز امیدواری کرد با فهم مشترک در سیاست ایران و ترکیه امکان استفاده حداکثری از روابط دوجانبه برای تحقق منافع مشترک و حل و فصل بحران ها فراهم شود.
وی تصریح کرد: در چنین فضایی برخی اظهارات مقامات ترکیه مفهوم و منطقی نیست و ادامه تفسیرهای اشتباه است که امیدواریم آنان با دید راهبردی جمهوری اسلامی ایران و فهم مشترک زمینه گسترش روابط فراهم شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: