ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:29 | جولای04 تهران

برگزاری نشست اقتصادی ایران و آلمان در تهران

تاریخ: 05:42, 03-05-2016.

تهران. سه شنبه، 3 می  2016  میلادی برابر با 14 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت امور اقتصاد و دارایی ایران طی بیانیه ای در خصوص لغو سفر زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان بیانیه مطبوعاتی صادر کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی وزارت اقتصاد و دارایی ایران در این بیانیه اعلام شده که بنابر هماهنگی های انجام شده و توافق حاصله میان وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران به عنوان مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران وآلمان مقرر گردیده بود، نشست کمیسیون مشترک دو کشور در روز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 1395 با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و همچنین زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان برگزار گردد .
روز گذشته زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان طی تماس تلفنی با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران ضمن عذرخواهی اعلام داشت، به سبب تشدید بیماری امکان حضور در ایران را نخواهد داشت. وی در این تماس تلفنی ضمن ابراز امیدواری برای انجام سفر به ایران و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده ای نزدیک بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد .
گفتنی است، وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران نیز در این گفتگوی تلفنی با آرزوی بهبودی و سلامتی برای همتای آلمانی خود بر آمادگی و اراده جدی ایران برای گسترش روابط دو جانبه تاکید کرد.
لازم به تصریح است که در این گفتگوی تلفنی طرفین به سبب اهمیت موضوع و تسریع در روند همکاری ها توافق کردند، نشست مشترکی در سطح معاونین برگزار گردد به همین منظور این نشست امروز سه شنبه در حضور محمد خزاعی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و معاون وزیر اقتصاد و انرژی آلمان و با حضور بیش از 400 تن از نمایندگان و فعالین اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: