ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:18 | جولای04 تهران

وزرای دفاع ایران و بلاروس در مسکو دیدار کردند

تاریخ: 07:35, 29-04-2016.

تهران. جمعه، 29 آوریل  2016 میلادی برابر با 10 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و تبره کلژنرال آندره راوکوف، وزیر دفاع جمهوری بلاروس در حاشیه کنفرانس امنیت بین المللی مسکو2016 با یکدیگر دیدار و درباره مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.
بنا بر این گزارش، سردار دهقان در این دیدار گفت: زمینه ها و ظرفیت های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در همه حوزه ها به ویژه در حوزه دفاعی – امنیتی وجود دارد که می توانیم با فعال سازی آن سطح روابط و تعاملات دو کشور را به نحو مطلوبی ارتقاء بخشیم .
وی با بیان اینکه کسانی که امروز به نام اسلام دست به جنایت و آدمکشی می زنند هیچ نسبتی با اسلام ندارند و باید همه با اتحاد، همگرایی و همکاری های سازمان یافته با این جریان شوم مبارزه کنیم.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از عناصر اروپایی داعش به عنوان یک تهدید بالقوه علیه امنیت جهانی یاد کرد و افزود: آمریکا با اتخاذ راهبرد راه اندازی جنگ های نیابتی درصدد است ضمن مهار قدرت های بزرگ و نوظهور، هزینه آن را نیز به کشورهای تحت سلطه تحمیل کند.
سردار دهقان گفت: پیام کنفرانس امنیت بین المللی مسکو می تواند پاسخ و هشداری جدی به آمریکا و اذنابش باشد که دنیا اجازه تداوم اجرای اینگونه راهبردهای ضد بشری را به آنان نخواهد داد.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: کشورهای مستقل و قدرت های بزرگ منطقه باید با اتحاد و همکاری های همه جانبه در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند.
وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با تأکید مفاد سخنرانی سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو و تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با تروریسم گفت: بلاروس آماده بهره برداری از تجارب ایران در این زمینه است.
وی با تهدید آمیز خواندن گسترش ناتو و تحرکات روزافزون آمریکا در منطقه افزود: اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نخواهد کرد بلکه فضای تنش و ناامنی را گسترش خواهد داد.
تبره کلژنرال آندره راوکوف با بیان اینکه بلاروس اهمیت ویژه ای برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است بر گسترش هرچه بیشتر روابط دفاعی- امنیتی تهران مینسک تأکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: