ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:02 | مه02 تهران

افغانستان خواستار حمایت ایران برای استقرار ثبات و امنیت در این کشور شد

تاریخ: 01:31, 29-04-2016.

تهران. جمعه، 29 آوریل  2016 میلادی برابر با 10 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، محمد معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو2016 با سردار حسین دهقان وزیر دفاع ایران دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سردار دهقان در این دیدار با تأکید بر ضرورت ایجاد ثبات و امنیت پایدار در افغانستان اظهار امیدواری کرد: با خروج نیروهای بیگانه از افغانستان و تلاش و مجاهدت ملت، دولت و ارتش افغانستان شاهد استقرار امنیت بومی، رفاه، آسایش و پیشرفت که حق طبیعی و مسلم مردم رنج دیده افغانستان است باشیم.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گسترش و تعمیق همکاری های دفاعی دو کشور را حائز اهمیت دانست و گفت: این همکاری ها می تواند نقش مهمی در مهار عوامل و موئلفه های ناامنی در منطقه داشته باشد.
سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در این دیدار با تشریح آخرین وضعیت و تحولات کشور افغانستان به ویژه در حوزه دفاعی- امنیتی خواستار تداوم کمک ها و حمایت های جمهوری اسلامی ایران برای استقرار ثبات و امنیت در افغانستان شد.
وی با تمجید از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزات جهادی مردم افغانستان علیه تجاوز اشغالگران و تروریسم، بر گسترش همکاری های همه جانبه تهران و کابل تأکید کرد.
محمد معصوم استانکزی با تأکید بر مفاد سخنرانی سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو و اشتراک نظر دو کشور در اکثر مسائل مهم منطقه ای تصریح کرد: دوکشور ایران و افغانستان در کنار یکدیگر می توانند نقش تعیین کننده ای در مهار بحران هایی نظیر تروریسم و قاچاق مواد مخدر ایفاء کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: