ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:41 | مه03 تهران

معاون رئیس جمهور ایران با رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار کرد

تاریخ: 05:15, 28-04-2016.

تهران. پنج شنبه، 28 آوریل  2016 میلادی برابر با 9 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ایران، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه هفتمین مجمع جهانی سازمان ملل در جمهوری آذربایجان با رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، مسعود سلطانی فر، در دیدار با شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، روابط و مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان را رو به رشد دانست و گفت: مناسبات مردم مسلمان و شیعه دو کشور براساس برادری، دین و محبت استوار شده است و این ویژگی ها می تواند سبب تقویت گردشگری در حوزه های سیاحتی، سلامت و به ویژه زیارتی شود.
وی افزود: امروز مهمترین وظیفه ما این است که دامنه همکاری های آموزشی، علمی و فرهنگی خود را برای آگاهی رسانی به جامعه جهت شناخت ابعاد افراط و تکفیر تقویت کنیم.
الله شکور پاشازاده نیز با اشاره به اینکه ایران و جمهوری آذربایجان همیشه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر بوده اند و در آینده هم چنین خواهد بود، گفت: بی تردید با هوشمندی مقامات دو کشور و دو ملت، آینده روشنی بر سر راه مناسبات دو طرف قرار دارد.
رئیس اداره مسلمانان قفقاز افزود: جمهوری آذربایجان به دنبال دوستی و برادری با جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه پشتیبان جمهوری آذربایجان بوده و از مواضع و حقوق مردم این کشور در مجامع مختلف حمایت کرده است و از این رو دولت و مردم جمهوری آذربایجان علاقه زیادی به رهبران و مردم ایران دارند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: