ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:42 | مه03 تهران

لاوروف: رفع نگرانی هسته ای ایران تاثیری در برنامه موشکی آمریکا نداشت

تاریخ: 09:03, 28-04-2016.

تهران. پنج شنبه، 28 آوریل  2016 میلادی برابر با 9 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه روسیه گفت: حتی رفع نگرانی ها درباره برنامه هسته ای ایران منجر به بازنگری در طرح ایجاد سامانه دفاع موشکی آمریکا و متحدانش نشده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو گفت: اقدامات آمریکا و متحدانش در زمینه ایجاد یک سامانه دفاع موشکی جهانی همچنان یک عامل قابل توجه در ایجاد بی ثباتی در جهان به شمار می رود. حتی رفع نگرانی ها درباره برنامه هسته ای ایران، منجر به بازنگری در این طرح ها نشده است. ما این موضوع را به علت تشدید حضور نظامی در منطقه شمال شرقی آسیا بسیار خطرناک و غیرسازنده می دانیم .
وی افزود: استقرار سامانه دفاع موشکی در منطقه شمال شرق آسیا در شبه جزیره کره، ضربه جدیدی به ثبات و امنیت منطقه ای به شمار می رود.
لاوروف افزود: کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو به یک سنت در عرصه امنیت جهانی تبدیل شده است. مشکل تروریسم بین المللی همچنان یکی از اولویت های مورد بحث ما در این کنفرانس خواهد بود.
وی اعلام کرد نیروی هوایی ما در سوریه فضای مناسبی را برای آغاز فرایند سیاسی به وجود آورده است.  تصمیمات سیاسی که برخی اتخاذ کردند به فروپاشی امنیت در خاورمیانه منجر شده است . حل و فصل بحران سیاسی در سوریه یا عراق باید با مشارکت همه طیف های جامعه صورت گیرد.
لاوروف اعلام کرد مسکو تاکید می‌کند نباید از تروریستها به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف بهره برداری کرد. روسیه از کشورهای جهان می خواهد اشتباهات خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و از تروریستها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف و مقاصد خود استفاده نکنند. در مسیر مبارزه با تروریسم موانع بسیاری قرار دارد. لازم است کشورها به طور کامل اشتباهات خود را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند و از توسل به اقداماتی که منجر به نابودی و اضمحلال منطقه می شوند خودداری ورزند.
وزیر خارجه روسیه گفت: باید از تصمیات سیاسی در خاورمیانه بحرانی دوری کرد باید به حق مردم در سرنوشتشان احترام گذاشت در غیر این صورت افراط گرایان مدعی حفظ حقوق مردم می شوند.
وی با بیان اینکه باید از گروه فتنه، مقابله با شیعه و سنی جلوگیری کرد، گفت: بحران های منطقه با مذاکرات گروه های مردمی قابل حل است.
لاوروف افزود: روسیه علاقمند شکل گیری خاورمیانه امن است.
وزیر خارجه روسیه با اشاره به تعهدات کشورها در برقراری اهمیت صلح گفت: در زمینه برنامه هسته ای ایران هیچ اصلاحیه در برنامه های ناتو را در منطقه در پی نداشت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: