ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:32 | جولای05 تهران

ایران حافظ منافع آمریکا را احضار کرد

تاریخ: 10:13, 27-04-2016.

تهران. چهارشنبه، 27 آوریل  2016 میلادی برابر با 8 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع دولت آمریکا در ایران برای ابلاغ اعتراض رسمی این کشور به رای دادگاه های آمریکا برضد ایران فراخوانده شد.
بنا بر این گزارش، محمد کشاورزاده مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در این ملاقات با ارائه دو یادداشت رسمی به سفیر سوئیس، اعتراض رسمی ایران را به رای صادره دیوان عالی آمریکا درخصوص پرداخت غرامت به اتباع آمریکایی از محل دارائی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
وی همچنین این اقدام دادگاه آمریکا را نقض صریح و آشکار تعهدات قراردادی دوجانبه از جمله عهدنامه 1955 دو کشور و نیز تعهدات حقوقی بین المللی آمریکا و مصونیت قضائی و مصونیت اموال و دارائی های دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
مدیر کل آمریکای وزارت امور خارجه ایران همچنین با اشاره به رای دادگاه محلی نیویورک مبنی بر اتهام مشارکت این کشور در حملات تروریستی 11 سپتامبر با اعتراض شدید به انتساب این اتهامات بی پایه واساس به ایران بدون وجود هرگونه مدارک، شواهد و قرائن مبنی بر مشارکت جمهوری اسلامی ایران و یا اتباع ایرانی در این حادثه، این ادعاها را مضحک و خلاف رویه های پذیرفته شده حقوقی بین المللی مبنی بر رعایت مصونیت قضایی دولت ها دانست.
سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران اعلام کرد: مراتب را سریعاً به وزارت خارجه آمریکا منعکس و نتیجه را اعلام خواهد کرد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: