ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

1:00 | جولای09 تهران

تاکید ایران بر احترام به تصمیم مردم سوریه بدون دخالت خارجی

تاریخ: 04:20, 26-04-2016.

تهران. سه شنبه، 26 آوریل 2016  میلادی برابر با 7 اردیبهشت 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار قائم مقام وزیرخارجه سوئیس و معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران تحولات منطقه بویژه آخرین رخدادهای عراق، سوریه و یمن مورد گفتگو قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، به نقل از بخش دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه ایران؛ آقای رسیه قائم مقام وزیرخارجه سوئیس با ارزیابی تحولات سوریه خاطرنشان کرد: گفتگوی سیاسی تنها راه حل بحران و تداوم آتش بس و مذاکرات سیاسی در ژنو ضروری است.
رسیه نقش جمهوری اسلامی ایران در حل بحران سوریه را اساسی و مهم ذکر کرد.
امیرعبداللهیان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران از آقای بشار اسد بعنوان رئیس جمهور قانونی سوریه حمایت می کند و مردم سوریه را صاحبان اصلی این کشور می داند که حق دارند بدون فشار تروریست ها و بدون مداخله خارجی برای آینده خود تصمیم بگیرند.
معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه ایران گفت: تهران از گفتگوهای ژنو که به ابتکار سازمان ملل برگزار می شود حمایت می کند و راه حل برون رفت از بحران در سوریه را صرفاً سیاسی می داند.
وی با اشاره به رشد فزاینده گروه های تروریستی در منطقه به پیوستگی تحولات سوریه و عراق و ارتباط گروه های تروریستی در این دو کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون ائتلاف بین المللی علیه داعش نتوانسته است در دو جبهه اقدامات موثری را انجام دهد.
امیرعبداللهیان تشدید اقدامات برخی گروه های مسلح در سوریه را رویکردی کارشکنانه قلمداد ونقض توافق آتش بس دانست که می تواند پروسه مذاکرات سیاسی را با مشکل مواجه سازد.
معاون وزیرخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از استحکام یافتن آتش بس و گفتگوهای سیاسی در یمن استقبال کرد و همزمان بر جدیت در مبارزه با تروریسم در یمن نیز تاکید نمود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: